|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Som rubriken lyder. Jag får inte denna funktion att fungera. Halvljuset lyser trots att det är mitt på dagen. Eller är det som vanligt, en rad parametrar som ska uppfyllas tex temperatur, klockslag?? Jag han vredet på aut, och ställt in funktionen i färddatorn. Vad kan orsaka detta?? MVH Micke | |
| Är din en facelift? Det är endast facelift som har DRL med angel eyes. Pre-facelift, använder xenon som DRL. | |
|
vet inte! tillv dato är 2008-07-22 facelift, pre-facelift ?? Men som jag uppfattar det så ska alltså halvljuset lysa då? Varför finns då funktionen? MVH Micke |
|
|
1. Du har inte en facelift. 2. Du har aktiverat DRL i färddatorn. DRL för dig är xenon påslaget dygnet runt även i "A" läget. 3. Om du slår ifrån DRL i färddatorn och sätter ljusvredet på "A", stängs ljuset av på dagen och sätts automatisk på vid mörker samt regn. Så kör bilarna i Tyskland tex - inget ljus dagtid och automatisk ljus vid behov. |
|
|
ok!!! tack för det! Jag trodde det var tvärtom, drl aktiverat i färddatorn och strömställaren i läge A så skulle xenon ljuset starta vid mörker. Men det är alltså helt tvärtom?? drl på av i färddatorn och strömställaren i läge A?? MVH Micke |
|
| Korrekt! DRL = ljus på alltid på bilar innan facelift. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.