|
|
|
|---|---|
| Pre -96 har man ju ingen AV-ingång i mittkonsollen. Finns det någon annan möjlighet att koppla in en mediaspelare exempelvis? | |
|
Om man har bandspelare kan man sätta i ett tomt band, om man kan hitta ett sådant, jag skruvade isär ett band och tog bort magnetremsan. sätt stereon på band så att den lyssnar på bandspelaren. Klipp ljudkablarna (vänster höger + och -)som går från bandaren bak till skuffen och koppla in en auxkontakt på dem, då funkar det. Ljudet blir lite lågt dock, det kan man fixa genom att bygga en liten förstärkare som man kopplar på sladden, det finns ett gördetsjälv kit på ELFA från Vellerman om man skulle vilja ge sig på det. Hör av dig om du behöver bättre instruktioner. |
|
|
Skulle detta innebära att man kan koppla in mobilen och köra Spotify tex?! Tycker det är så jäkla synd att där inte som standard finns en AUX ingång med tanke på hur mycket el bilen redan har... |
|
| Det är precis det jag gör, jag kör spotify på en iphone som jag kopplat in via aux, jag får ju styra spotify på mobilen men det är en rätt schysst lösning tycker jag. | |
|
Joakim_79 jag skulle väldigt gärna vilja ha en mer detaljerad beskrivning. Får se ifall jag vågar på mig det efterårt :-) Tack på förhand... |
|
| Ska upp till garaget i helgen och väcka Beemern från vinterdvalan, kan ta lite bilder då och sätta samman en liten guide. | |
|
Köpte min sjua för bara några veckor sedan, och har av-ingång i mittkonsollen bak. Men hur aktiverar man så ljud som skickas in där hörs? Bara gjort ett snabbtest, så jag kan varit fel ute... Hur funkar det? (har för mig det sitter två 3,5mm-honor förresten (för bild/ljud?). Extrafråga: Sitter en knapp bredvid som det står något om TV på, inte märkt att något händer alls (!) när man trycker på den knappen. Ska man kanske trycka där för att "aktivera" ingången först när man har en källa inkopplad??? *gissar* |
|
| Är det inte så att en är för ljud och en är för bild? | |
|
Ja, så är det säkerligen - men hur aktivera? Måste man trycka på knappen bredvid kanske för att det ska låta något? Alltså... att trycka på knappen när man väl anslutet något, känner den verkligen av det? Händer inget när man trycker och inget är anslutet nämligen. Tänkte någon visste, får testa framöver igen annars - glömt testa att trycka på knappen när jag anslöt mobiltelefonen via 3,5m-kabel sist. |
|
|
Hej grabbar! Blev inga bilder i helgen tyvärr. Hittade en som gjort samma sak som jag med skillnaden att han valde att klippa kablarna bak i skuffen, jag klippte dem framme vid instrumentpanelen istället. Länk Jag byggde mig en förförstärkare från velleman, K2572. man kan köpa ett kit på Elfa Länk Jag valde att sätta i ett sånt då signalen är rätt svag jämfört med radions volym. Den där aux kontakten som sitter bak är monoljud och bild in om jag inte missminner mig, tror inte det funkar så bra att köra den vägen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.