|
|
|
|---|---|
|
Jag tänker byta högtalare i min E36 M3. Den har 3-vägs system fram och jag skulle vilja ha tips på ok 3-vägs system med (max) 5,25" bas, 2,5" mellan och 1,25" diskant. Har kikat på tex DLS Reference R6,3 men den har 6,5" bas. Orkar inte börja bygga om, vill att det passar någorlunda i originalhålen. Ska köra eftermarknads huvudenhet (Pioneer DEX-P99RS kanske) och eftermarknads slutsteg, allt med nya kablar. Gillar att spela onödigt högt. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! | |
|
Ingen som har bytt framhögtalare i en E36? Provar med ett par precisa frågor: Tips på 3-vägs system med 5,25", 2,5" och 1,25" (eller mindre)? Vad måste göras för att montera 6,5" i kickarna? --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Du kommer inte att kunna spela duktigt högt med 5,25" i kickarna originalmonterat. E36 är en ganska svår bil att få till bra ljud i tyvärr, man måste i princip bygga om dörrsidorna för att få det bra. | |
|
Ajdå. Tack för svar! --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Sant. En 5.25" tums midbas har ju vissa begränsningar. Ett bättre val hade varigt en 6.5" men det blir väldigt jobbigt att få i, vad jag mins. Iaf på förarsidan sitter det massa el prylar bakom org högtalare i kicken. Finns annars färdiga dörrsidor att köpa:) Fast dom är dyra, vet inget om dom. Länk Länk |
|
|
Faktum är att de 3-vägs system jag tittat på har samtliga 6,5" bas. Frågan är hur mycket jobb det är att få dit dem i kickarna. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.