AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.796

ebay gick helt snett när jag skulle beställa :(

Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Hej har nog gjort bort mig riktigt :( Blev medlem idag och tittade på ett par bromsskivor med belägg och tänkte jag kollar vidare sen tryckte jag mig vidare och då stod det : Grattis! Du har ingått ett juridiskt bindande avtal att köpa den här artikeln!
För att genomföra köpet måste du nu betala för den med PayPal.

Länk

Jag tryckte bak och fram och nu är där 2 paket som står i min inkorg. Då jag inte vill köpa dessa och inte vet om dem passar till min bil BMW E60 -06l vad gör jag ? Jag förstod självfallet inte att det skulle bli automatiskt köp på detta och verkligen inte 2 par heller.

Jag har ingen paypal eller något så vad ska jag ta mig till?
Kan jag på något sätt ångra min beställning ?

Vad händer om jag skiter i att betala och bara låter det var som det är just nu ? Blir jag spärrad eller betalningsskyldig ?
Om dem passar så visst kan jag köpa ett par men att det blev 2 i inkorgen förstår jag inte :S hade det varit fram och bak så hade jag kunnat ta det men det verkar ju som det är bak (hinten)
Tacksam för alla svar.
fz
119
fzmoto
Z3 1,9 1997
320iA Touring 2007
Hej, kontakta bara säljare via länken och förklara läget. Om det är den Oelshop24 som jag tror så är dom seriösa, kan dessutom säkert förstå engelska. Att strunta i det är nog dumt, jag misstänker att du blir spärrad på Ebay och eftersom man har en inloggning för hela världen (iallafall för usa, ty och uk) så blir det ju lite jobbigt.

Calle

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Kontakta dem bara och skriv att du inte ska handla.

Högst upp på önskelistan: E34 Alpina B10 Biturbo, M5 E39, M5 E34, 850CSI, M5 E60 Touring!
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
jag gjorde så med engång sket i betala hände inget

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
har hänt mig oxå,skriv bara cancel the purchase så ska det gå bra...
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Jag har nu gjort detta och hoppas verkligen dem kan hjälpa mig att ordna detta. Jag vill ju inte att han ska få dåligt omdöme eller jag pga dessa tråkigheter. Fick mejl av ebay och dem verkar förstå att det var ett misstag iaf då dem kan kolla upp hur köpet blev gjort. Hoppas verkligen det går att lösa annars e mitt ebay konto en historia.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det kommer inte vara några problem, du är ju inte direkt den första som råkat trycka en gång för mycket :)
Hoppas du inte lägger ditt konto till historien, för har man väl börjat använda ebay kan man inte sluta :)

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag vet inte riktigt hur det får till längre, säljaren får ju betala annonsen om varan säljs. Om man makulerar köpet kanske inte säljaren blir betalningsskyldig.

Jag råkade köpa en grej som jag inte läste mig för ordentligt, då skrev jag till säljaren att jag ville avbryta köpet och ville ha pengarna tillbaka minus hans kostnader (för annonsen då). Jag fick till svar att han skulle skicka dom snarast, fick tillbaka alla pengarna några dagar senare.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Har handlat säkert i 10 år på ebay, har aldrig blivit lurad eller nåt annat. Men man måste som sagt läsa innantill innan man klickar på "buy" eller "bid". Enkelt....

Mats
BMW CS #5847
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Ja ju jag förstår men jag gick bara tillbaka och fram så blev det 2 par av allt förstår inte hur det kunde hända. då alla sidor i vanliga fall har flera steg så tänkte jag inte mer på det. Jag har handlat mkt online och då varit tvungen på alla platser att betala sen gick affären igenom trodde ju att det var samma här. Nu vill jag ju inte ha dåligt omdöme direkt. Jag vill ju använda mitt konto i framtiden för man kan handla sjukt mkt billigare i tyskland (orginal delar) än vad dem kostar i Sverige. Därför vill jag ju så klart reda ut det så varken jag eller säljaren ska vara sura.

Hoppas det löser sig och att dem kan fixa det hela åt mig för vill handla av den säljaren dock vet jag inte om dessa passar till just min bil då jag inte skickat chassi numret till honom då jag skrev första gången till personen. Det verkar vara väldigt pålitlig firma.

Om jag ska göra cancel the purchase på båda varorna måste jag klicka på båda och cancel the purchase ? eller räcker det som jag gjort att skriva bara på 1 av dem att det var första gången jag handlade och inte förstod att de skulle bli men att jag gärna köper ett par av dem om dem passar till min bil ?

BMW = BRING ME WOMEN
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Har nu betalat för 1 av paketen och säljaren lovade att ta bort den andra. hoppas att det passar min bil iaf. Jag fick skicka chassi nummer och dem sa att det passade iaf .

BMW = BRING ME WOMEN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.