|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Vet inte om detta ämne varit uppe 3000ggr, men jag och min sambo bytte för några veckor sen ut våran 325 Touring -07 mot en 530 Touring -06. Anledningen till detta är vi helt enkelt behövde mera utrymme då vi ska få utökning i familjen. Till bilen följde det med M-fälgen "Styling 135" med 245/40 R18 däck på. Vi känner ju inte samma behov utav feta prestanda däck och stora fälgar så nu vill ju vi byta ner oss till 17" fälgar istället, med allt vad det innebär i ekonomi och komfort. Såg en annons på blocket där man sålde fälgen "Styling 285" med 225/45 R17 och ET34. Fungerar dessa utan en massa modifieringar? Eller har jag missat nåt? Såg att våra nuvarande fälgar hade ET20 fram och ET43 bak om det nu hjälper nåt. Sen en nybörjarfråga: Vad är ET? Hoppas på råd! | |
|
De fälgarna du tittat på hör hemma på en 3-serie. De är för små för 5-serien och kommer att hamna för långt in i hjulhuset. 17" går bra men då ska det vara minst 225/50 på dem. ------- //Lövet |
|
|
Ah oki, började misstänka något sådant. Var ju lite synd...:( Tittat även på fälgen "Styling 244" med 17" 225/50 och ET20. Borde ju väl fungera alldeles utmärkt? |
|
|
Blir dock inte klok. 1500-1600kr däcket om man ska ha 50 profil, 1000-1100kr /st om man tar 45 profil..oO Borde det inte vara tvärtom? Dessto lägre dessto dyrare? Borde väl inte vara några problem att gå ner till 45 profil va? |
|
|
Förmodligen för att 225/45-17 är mer av ett volymdäck då det sitter på många bilmodeller. Att köra med 225/45-17 på en E61 tror jag kommer att se lite litet ut. Det är ju samma dimension jag har på min Golf som original. Du får ett bättre utseende samt bättre komfort med 225/50-17. 245/40-18 är ju inte någon extrem dimension och komforten är helt ok om du köper bra däck dessutom så är ju M135 en riktigt snygg fälg. Är det dags för byte av däck på dessa? Annars hade jag kört slut på dessa för att sälja begagnat och sedan köpa nya 17" däck är det knappast ekonomi i. ___ //Ulf |
|
|
Med ett ET på 43 låter det som om du har fyrhjulsdriven E61. Länk |
|
|
Jo ET43 är M135 för fyrhjulsdrivna men då är det ET43 runt om. Är det olika ET fram och bak så är det inte korrekt. Är fälgarna original från fabrik eller är det en tidigare ägare som köpt till dom i efterhand? ___ //Ulf |
|
| Halloj, ägaren har köpt fälgarna i efterhand. Har nu sålt dom och är på jakt efter nya 17".. =) | |
|
Har du sålt en uppsättning med ET20 fram och ET43 bak så är det inte omöjligt du får ett samtal när din köpare har monterat dem... ___ //Ulf |
|
|
Ah sorry visst gjort mej lite hehe. Det ska vara ET20 på båda. Läste av från tabellen från Länk och gjorde det helt fel..Sorry! xD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.