AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.919

Hur aktiverar jag automatisk parkeringshjälp fram?

Da
3
Davamannen
X5 Xdrive 40d -12
Har nyligen blivit ägare till en X5:a 2012 med parkeringshjälp. På min förra bil aktiverades parkeringssensorerna fram automatiskt när jag närmade mig ett hinder med låg hastighet, men så verkar inte vara fallet med BMW. Kan man få det att fungera så, elller måste man aktivera med knappen/backen varje gång man vill aktivera sensorerna?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
På min e91 så sitter det en knapp brevid knappen till vänster stolsvärme.
Trycker man på den så aktiveras PDC.

-------
Min bil suger inte...
Da
3
Davamannen
X5 Xdrive 40d -12
Jag har hittat knappen också, men vill egentligen att detta ska gå igång per automatik när jag närmar mig tex en "betongsugga" när jag svänger in i en parkeringsficka.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Går bara att aktivera med kappen eller genom att lägga i backen.
ar
457
argungu
118i -20
Skulle också vilja ha samma funktion som Davamannen efterlyser. Varför har BMW valt denna lösning?

/Erik
Da
3
Davamannen
X5 Xdrive 40d -12
Det kanske är energibesparing, så att inte systemet ska ligga i standby, men känns lite gammalmodigt. Min förra bil, XC70 hade i och för sig trubbel i vissa lägen när det kunde börja varna falskt vilket man förhoppningsvis slipper på det här viset. Så det kanske är genomtänkt........
Väcker denna gamla tråd, kanske blev det kännt under tiden i fall man kan aktivera främre sensorn automatiskt när det finns hinder framåt...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nej. "Working as Designed" är väl det torra svaret...

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.