|
|
|
|---|---|
|
Har någon satt i en S50 motor i en E30? Jag har lite funderingar kring några små saker typ- Hur löste ni med bromsservon? Vilken huvudcylinder (koppling) andvänder man till ZF Lådan Byggde ni egna motorfästen? Jag satte dit 320 E30 orginal motorfästen. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN | |
|
Jag använder också M20 motorfästen och problemet med bromsservot löser jag genom att bygga ny plenumkammare med kooorta trattar. Jag kör givetvis med E30 lådan iom fyrhjulsdriften, så jag kan inte hjälpa dej med kopplingen. Kiip Spiiding! |
|
|
Spiidfriik: Passar sumpen från ix på S50 motorn, eller hur har du löst främre drivaxlarna ?? //Peter |
|
|
froven: Spiidfriik har byggt om tråget, har för mig att han tog främre delen av ix tråget och svetsade ihop med S50 tråget. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
| Spiidfriik: Vaddå flyttade du bara över M20 motorfästena till S50motorn och dessa passar alltså "bolt on"??? | |
|
*Spiidfriik* Blev det någon skillnad på karaktären på motorn när du byggde om plenumet? *Starre* M20 motorfästena passar rakt på. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
iX tråget är kortare än S50 tråget. Jag kapade av båda trågen och svetsade ihop BAKRE delen av iX tråget med främre delen av S50 tråget. Oljepickupen och skvitterplåten måste också modifieras. Oljenivågivaren får ej plats. Oljemängden blir ganska mycket mindre, tyvärr. M20 fästena passar bolt on på S50 så när som på bultstorleken som faktiskt är större på M20 (M10 mot M8 på S50). Det löste jag med bussningar. Karaktärförändringen återstår att se eftersom jag inte gjort plenumkammaren än. Jag räknar med att tappa en del på låg- och mellanregistret. Har jag tur kanske jag hittar några hk på topp istället. Kiip Spiiding! |
|
|
Jag läst här på forumet att man tar oljetråget från en E34 M50 motor, och sätter på S50-S52 motorerna för att få ner dom i E30 alltså om man har en vanlig rwd. Stämmer det ??? |
|
|
Ja, det ska funka säjs det. Kiip Spiiding! |
|
|
Jag det fungerar de har jag gjort, men jag har inte löst bromsservoproblemet. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Preben: Hur gjorde du med olje pumpen måste man inte modda den också byta sil m.m. Vilka delar ska man använda??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.