|
|
|
|---|---|
|
Halo Bmwfreaks! Har läst lite gamla trådar om kvaliten i Jom coilovers och om monteringen är bult on. Igen tråd kom till någon konsensus, så därför vill jag lyfta frågan igen. *Funkar Jom`s coilovers(blue line) till en bmw e39(bruksbil)? *Är monteringen av dessa coilovers bult on? eller måste man förkorta några stag? Tack på förhand! //Rasmus | |
|
Jag har JOM på min 320, jag vet inte om det är samma premisser för 5-serien,men för e46; * Bilen är åt håvete för låg, runt 9cm markfrigång när man skruvat upp den påhögsta läget * Bilprovningen går alltid runt och muttrar lite om dem, men jag har alltid fått igenom bilen * En av fjädrarna gick av efter ungefär ett år - har inte ens orkat söka efter en utbytesfjäder, men ett nytt paket är inte så värst dyrt :) * Fick kapa två stag, tror de var till krängningshämmaren några cm för att ens få dit grejerna * Lösningen bak är lite udda - en vanlig stötdämpare, en superkort fjäder och nån form av inställbar aluminiumspacer som inte ser allt för stadig ut Så de är sjukt billig, men kanske inte lika praktisk och kvalitativ. Absolut inget du ska köpå om du är ute efter komfort eller en stabilare bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.