AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
482

Varning för forden

ju
282
jugga
520d 2017
330xd touring m-sport -20
Mustang GT -18
Förra veckan hittade jag två "pundare" i färd med att sno min bmw. I korthet gick det till så här:
Jag var borta från bilen i ca 10 min, när jag kommer tillbaka till parkeringen (klippans parkering i Västerås) sitter två personer i min bil. Jag ropar någonting i stil med: Vad håller ni på med. Tjuvarna hoppar då ur min bil. Ena tjuven har en stor rörtång i sin hand, jag håller mig på behörigt avstånd, tjuvarna backar undan och drar från platsen i en MÖRKGRÅ FORD SIERRA med reg nr NCM 736. Bilen är tillhör enligt polisen en känd brottsling/pundare och används av ett flertal småtjuvar. Jag vill därför varna alla i Västerås som är rädda om sin bil att hålla uppsikt efter denna bil, ser ni den så är det garanterat nåt jävelskap i görningen. parkera nån annanstans eller släpp inte din bil med blicken för en sekund. Stöldförsöket av min bil skedde mitt på dan.
Hoppas att du inte fick alltför mycket skador i bilen...Skulle farbror blå göra nåt t saken eller ska dom ut o jaga fortkörare istället?

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Vilka jävla idioter, mitt på dan dessutom!!!

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Jag har fått imbrott i min gamla golf mitt på dan för några år sedan. Parkerad vid jobbet där det springer en massa människor hela tiden. Precis bredvid ett köpcenter. Så vill dom in så gör dom det oavsett om det är dag eller natt...

who dares wins...
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena

Samma sak hände en polare förra veckan, han kommer tillbaks till bilen och där sitter två pundare och försöker starta den, sedan "flyr" dom i en Ford Sierra (kommer inte ihåg reg. nr).

Detta hände vid Högskolans parkering i Gävle.

///
Nicke
Nike_Boy:

Skämtar du? Ok det var sista gången jag parkerade där... Vilken parkering menar du, den precis bredvid skolan eller den andra lite längre bort som man blir hänvisad till?
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tja

Närå, det är sant...

Det var vid parkeringen mot Åkermans-kulle (tror jag den heter....).

/// Nicke
Jag har en polare i Sumpan som hade en 900 turbo för ett par år sedan. En gång när han skulle dra till jobbet satt det en pundarkärring i framsätet. Hon hade gått in med egen(?) nyckel.
Detta är MYCKET bra info! Helt sjukt att man inte ska kunna parkera bilen nere på stan utan att det händer nåt.. ens mitt på dagen!

Man lär ju ha ögonen på spänn!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.