|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
koffa:har en polare som gillar Fulda skarpt,har lagt på flera omgångar på hans bilar och han är helnöjd,däcken ser mkt bra ut när det gäller rundhet och balans. Johan:TRX det var tider det:) men dessa mm däck lär nog aldrig komma tillbaka,körde för ett tag sedan en hel släpvagn med 390 415 fälgar till skroten. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Hasso: Med tanke på att Nokian är bland de absolut dyraste däcken så kan man väl säga att de är i högsta prisklass? Betydligt dyrare än ex Michelin och Conti som exempel. Därmed inte sagt att de är bättre Har dock inte själv hört något om problem med Varken Hakka i3, Hakka H, Hakka V eller Hakka Green vad gäller orundhet. Hakka Blue är ju nytt för säsongen så där finns inga erfarenheter ännu JohanB: Rullmöstrat däck, då menar jag givetvis absolut inte pilformat! Tvärtom, rullmönster innebär ju givetvis att du har ett cirkulärt mönster. Jämför med med det som i skottkärreklass kallas "Rille" så förstår du. Jag vet mycket väl hur NRH/V däcken ser ut, ett väldigt speciellt assymetriskt mönster som ser felmonterat ut när de sitter på bil eftersom insidan är delvis pilformad så kommer ena sidan att rotera åt "fel" håll, detta gjorde att många medvetet monterade dessa däck felvända på fälgrana för att det såg bättre ut.. |
|
| Tack för det trucker!. Kan kanske vara värt att prova Fulda denna gång, ska ta mig en funderare över helgen :) | |
|
E36, skottkärrehjul...got it! ;o) Borde vara ett mönster i stil med Conti premiumContact2 eller Michelin Energy Saver då... Kom att tänka på att mina vinterdäck till E46:an; Nokian Hakka5 och tidigare Hakka4, också slets i "sågklingemönster/tä-häl" i ytterklackarna...men inte Michelin-vinterdäcken eller en uppsättning BF-Goodridge (som är ett Michelin-ägt märke tillverkat i Michelins Ryska fabrik - där även en del av Michelins vinterdäck görs) de båda sistnämnda var också dubbdäck som också jag haft både före och efter Nokian-däcken. Det är faktiskt bara Nokian som har blivit sådana i klackarna - två uppsättningar sommardäck och två uppsättningar vinterdäck...! Greppet för både Nokian sommar- och vinterdäck har varit väldigt bra, men med sågklingemönstret har de blivit allt bullrigare på asfalt... Hmmm, är det bara jag som drabbats av detta med just Nokiandäck? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
BF Goodrich känner alla gamla raggare till, Radial T/A ett outslitligt däck i stora dimensioner, dessutom har Michelins rallydäck under någr aår sålts just under BF flagg Ja, Michelin och Conti PC2 tillhör de mönster jag syftar på Märkligt att du råkat ut för tå/häl just med Nokian... omvänt vet jag åtminstone två som haft dessa problem på Oplar med andra däck och när dessa bytes mot just Nokian så funkade det.. Nokian har fö också fabrik i ryssland (parentes) |
|
| Efter mycket velande fram o tillbaks är däck nu beställda.... Lite otippat blev det GoodYear F1 Assymetric 2 som valet föll på efter lite diskussion med lokal däcksnisse. Får se om det är ett bra eller dåligt val.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
E36 . Jo Nokia, de är i högsta prisklass men platsar inte där, syftade jag på så du förstog mig rätt. Historisk satt det 2 st Nokia på min Volvo 740 när jag köpte den,,, där halva däcket var utslitet på en halvan och mitt emot var det 75% kvar :) om den skakade inte då :) gissa! Tyvärr så har allt för många E39 ägare fått ge upp både vinter och sommardäck från Nokia mest då sommardäck pga vibrationer beroende på orundhet. Så i detta fall är det nog inte lämpligt att chansa om man åker E39 speciellt som de är dyrare än däck där orundhet knappt förkommer. Men de funkar säkert på andra bilar som inte har den känslighet som E39 har pga låga ofjädrade vikten i fram och bakvagn. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Mina gamla Hakka ramlade isär (kordsläpp), köpte ett beg däck då men nästa år ramlade ett till isär.De hade ingen obalans eller orundhet tills de pajade, båda på våren. det var 5-6mm kvar och de hade bra grepp, borde ej vara slut. Beställde ändå fyra Hakka7, då de är ruskigt bra vinterdäck. |
|
| Så har då de nya däcken monterats och jag har hunnit köra några mil och känna på de. Däcken, Goodyear F1 Assymetric 2, känns ok så här långt, hyfsad ljudnivå och hyfsat komfortabelt och fritt från vibrationer. Lite besviken på styrresponsen dock, hade hoppats att de skulle ge en mer direkt känsla. Återstår att se hur de känns när det är vått på vägen men tror det blir helt ok det också. På det hela taget nöjd så här långt dock. | |
|
Köpte precis samma modell som dej Rille fast till våran E61. Bilen blev helt knäpptyst och går riktigt fint. Men jag måste faktiskt påpeka att jäklar vad E61an verkar vara känslig för starka sidvindar. Inte ens skrutt Peugeoterna som jag kört innan var speciellt känsliga för sånt. |
|
|
Vredestein Ultrac är RIKTIGT snygga däck. Är rimliga i pris och har fått utmärkta testresultat !!! Länk |
|
| Ble Conti sportcontact 5 på style 66 idag,235 og 255 går som en drøm,ser at mange setter 225 fram på style 66 er det noen fordeler med det når 235 er orginal dim? | |
|
Jag köpte Hankook V12 225/50 till mina style 66 i fram och 245/45 i bak. Fördel.. lite högre profil borde ge lite bättre komfort, större diameter = varvar lite mindre samt smalare däck = bättre förbruking? Fast skillnaden är så liten så, inga mirakel siffror förväntas |
|
| Ok takk for svar banan85 | |
|
Har precis bytt till nya Goodyear Eagle f1 Assymetric 2. Riktigt bra däck, tyst och stabilt. Inga vibrationer. Rekomenderas!! Vilken skillnad från förra däcken Tyfoon Successor 2 som satt på bilen när den köptes. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.