|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Alla Mitt problem började för en vecka sen. Lampan till spolvätskan började lysa. Jag köpte och fyllde på nytt, och allt var helt OK tills igår. (Körde bilen bara på fredag förra veckan.) Igår märkte jag att lampan började lysa igen. När jag öppnade motorhuven märkte jag att det inte finns så mycket spolvätskan i behållaren. (knappt en liter) Flyttade bilen och såg en stor fläck. Allt vätskan som jag fyllde på för en vecka sen, var borta. JOm någon vet vad är för fel. Är det fel med behållare att den läcker eller kanske sladd? Pratade med BMW supporten och en ny behållare kostar 542 kr. Sen jag frågade honom kan det bli nåt annat. Då svarade han att jag ska kolla upp spolmotorer eller nåt, ärligt talat vet inte riktigt vad han menar. Han säger att det finns två stycken sådana som kan bli täppta. MVH Njanja | |
| Det är vanligt att någon av spolmotorerna läcker. Sitter på framsidan av behållaren. Kostar kring 300kr/st på BMW. | |
|
Kolla även anslutningen som sitter vid respektive spolarmunstycke - det är en liten plastkoppling med en o-ring. Det är vanligt att o-ringen börjar läcka efter ett antal år. Man kan känna med fingret under själva huset till spolarmunstycket - är det blött där är det sannolikt o-ringen som läcker. O-ringen kan du inte köpa separat, men den följer med om du köper själva kontakten i plast och den kostar inte många kronor. Enklast är att flytta över den nya o-ringen till den gamla kontakten om den inte läcker mot själva slangen. Du lossar kontakten genom att dra upp plastlåstungan (tappa den inte!) och sedan är det bara att dra kopplingen rakt ut från huset. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Länk | |
|
Jag har också haft problem med läckande spolarvätska och då var det munstyckena vid strålkastarna som var problemet. Fick intrycket att det var ganska vanligt, i alla fall på E36. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.