|
|
|
|---|---|
|
Igår var vi ner till Skåne för att hämtade fruns nya 1-serie en 116i -11 aut som endast gått 160 mil. Hade aldrig provat en med den lilla bensinmotorn och var lite rädd för att den skulle vara riktigt slö. Vi fick ju en lagom sträcka att prova bilen hem drygt 60 mil och den går riktigt bra, omkörningar inga problem, vinner väl dock inte några rödljusrace med denna bil men täcker gott och väl vårt behov. Bränlseförbrukningen på vägen hem hamnade på 0,74l/mil med v-hjul och en snitthastighet på 103 km/h vilket ligger inom mina förväntningar. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med bilens köregenskaper, fin automatlåda, tyst i kupén och riktigt sköna sportstolar med fina inställningsmöjligheter. | |
| bara att gratulera.. tror det blir många fina mil i den bilen | |
Karl-Hilding |
Grattis till en liten trevlig BMW. Hustrun har en klarröd 116-09 med den "stora 2 liters motorn på 122 hk" Bör ni ha också. Sköna sportstolar, sportratt, elglaslucka, man 6 vx. 17x7.5" Förbrukningen de senaste 1.500 milen 0.66-67. Mao bör du komma under 0.7 när den rullat lite mer. Jag blir lite nostalgisk när jag rattar den. Är tillbaka till våra E30, 318is/318iS/320. En riktigt rolig bil att köra med gokartkänsla och motorn pinnar på riktigt bra. Enda smolken är dessa obekväma Run Flat däcken som sitter på sommarhjulen. Ändå är de tillverkade 2011. Bilen blir stötig och spårar fruktansvärt. När vi lade på 16" dubbade Gislaved 205x50 uppför den sig som helt klanderfritt och det är en njutning att köra! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.