|
|
|
|---|---|
|
Länk Man vet inte riktigt vad man skall tro! BMW CS #5206 | |
| Dom kanske är sugna på Framhjulsdriften ;) | |
|
Men herregud!! Vad ska Bmw där in och göra?? kommer garanterat kosta mer pengar än vad man får ut av det i slutändan. Allt som är inom GM är ju bara ett stort svart hål. Nä, håll er därifrån Bmw! |
|
| Det finns väl teknologi som dom vill åt antar jag,för inte var dom helt dumma ingenjörerna i trollhättan ;) | |
|
Vi kanske kan få svenskbyggda BMW bilar! 628csi |
|
|
De har ju varit intresserade i saab tidigare också så... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag minns att SAAB tecknade avtal med BMW, för att få köpa motorer. Det är väl nåt år sen det stod om det i tidningarna. BMW CS #5206 |
|
|
SAAB har ju ofta haft fina tekniklösningar så varför skulle inte BMW vara intresserade. Men framhjulsdrift, nej tack, då kan man ju lika gärna åka Audi eller Volvo (igen). Nu har jag ju dock bytt till fyrhjulsdrivet, mest för att bilen accelererar marginellt bättre än med enbart bakhjulsdrift. |
|
|
nja det mest skrämmande som jag ser det är väl att Bilia Group har köpt upp BMW Sverige vad jag läste senast igår..Bilia som enligt mig är det mest inkompetenta inom bilservice som finns att uppbringa..Nu vill dom förstöra BMW också.. Ska nu BMW lägga sig i SAAB ja då känns det jäkligt SVENSKT med att åka BMW om nu saab bmw volvo renault har samma service ställe......lite kul iaf.. eller vill dom bara kuónkurrera ut MECHANUM?? Som förövrigt Ingvar Kamprad är med o håller i trådarna i... Som jag alltid sagt...BMW känns SVENSKT!! |
|
|
Nja Bmw har väl ett och annat att lära om rost-angrepp ex vis ;) Tror att både Volvo och Saab har ett försprång när det gäller den biten...hmm Sen har vi svensk-företaget Haldex som kan 4WD biten,inte så tokigt ;) |
|
|
Haldex är sålt till Borgwarner som är ett amerikanskt företag. Mvh. Richard |
|
| Man kanske vill öppna upp en BMW-fabrik i Trollhättan ! | |
|
perfekta kombon. svenskarna och tyskarna arbetar tillsammans på nått vettigt ;) BMW ownz |
|
|
"lära sig om rost-angrepp" Det ska man väl ändå inte behöva köpa saab för att kunna få ordning på. Handlar mer om att lägga mer tid på dessa i konstruktionen då vissa saker är rena idiot-lösningar. |
|
|
Det kanske inte är så dumt som det låter? Saab tillverkar framhjulsdrivna bilar i ett segment som kvalitetsmässigt ligger ett eller två pinnhål under BMW. Risken för kannibalism är med andra ord begränsad. Samtidigt får BMW tillgång till Saabs kompetens inom säkerhet och motorutveckling av turbofyror. Det är faktiskt också så att Saabs fabrik i Trollhättan tillhör en av de mer effektiva vilket gör att produktionskostnaden där torde vara lägre än motsvarande i Tyskland (baserat på ett löneresonemang och antaganden om likvärdig effektivitet). GM vinner på så sätt att man slipper en konkurrent i Kina. Med det sagt så tror jag att alltsammans är önsketänkande. Om BMW lagt ett bud, har dom i så fall säkert gjort det för att komma över utrustning precis som Volvo. Tyvärr... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.