|
|
|
|---|---|
|
Precis som rubrik lyder, vid körning i potthål så kan man höra ett lätt klonkande ljud från vänster bak på bilen. Upptäckte det i höstas, men märktes annars inget och kände inte för att ställa bilen på verkstad sista veckorna av säsongen :) Nu ska därimot bilen in för vår-genomgång och pratat med dom på verkstaden och dom gissade på främre länkarmsbussningen, vad tror ni? Saken är den att verkstaden i fråga in har delar hemma så om ni har tips på något annat det kan vara så skriv det så får dom ta hem delar till det också ifall att :) | |
|
Hej, Gissar att du haft den på service redan? Min gör likadant. Vad var det på din? Hittade att fjäderarmen var av på min så jag gissar att det är det som klonkar. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Annars så klonkade min gamle pga av helt slut silentblock höger / vänster. Sätter sig bilarna (snett åt sidan) vid gaspådrag för att resa sig vid växling (mer än "normalt")? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Skulle gissa på främre länkarmsbussningen alternativt övre stötdämparlagringen.. Detta tycks vara ganska vanliga åtminstone på E36. är inte så jätte hemma på E46 men skulle tro att det är ungefär samma syndrom på dom. | |
|
Hehe, det var bakstätet som inte var helt låst efter att jag hade vikt ner det :D Men bilmeken började med att kolla främre länkarmsbussningen vilken redan var bytt till något lite värre och det var i bra skick... så då kollade han vidare... :D |
|
| hehe va jag hade skämts :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.