|
|
|
|---|---|
|
Promenerade idag förbi en butik där det brukar stå en fin E60 utanför. Idag stod det en Audi A6 av näst nyaste generation där istället. Jag går en bit till efter att ha sett den (och blivit besviken) och märker sedan hur den börjar röra sig. Bilen stod parkerad i ett hyfsat kraftigt utförslut så den rullade rätt snabbt ut på en intensivt trafikerad väg bakom den. Två bilister lyckades precis undvika att köra på den, men sedan saktade resten ned och trafikstockningen var ett faktum. Jag gick förstås in i butiken och berättade att någons bil rullat ut i gatan och efter ett tag kom en kund ut och körde bort den. Vad som hade hänt vet jag inte. Har dessa bilar elektronisk handbroms? Hur kunde det släppa så plötsligt? Ena stunden stod den där den skulle, på parkeringen. I nästa rullar den rätt ut i gatan utan anledning. Vad hände? Tänk om det varit barn i bilen, eller bakom den när det hände. Kunde gått illa... | |
|
1/ Ja. 2/ Sannolikt ej aktiverad |
|
|
Jag kan meddela att nya Audi A6 har en egen vilja på mer än ett sätt. I full rusningstrafik så fick bilen för sig att aktivera tutan på full tut. Gissa om man var populär? Omstart, undersökning av säkringar och annat var lönlöst. 20 minuters körande till Audi med full tut på var ett faktum. Småkul! Kanske är en ny feature hos nya A6:an? Elektronisk handbroms, och dessutom "start-hjälp-i-backe". Bilen måste varit en manuell, och det finns inget som hindrar föraren från att parkera bilen utan växel och utan handbroms... |
|
|
Skumt i vilket fall, i och med att den verkade ha stått i backen en stund innan den började rulla. (ägaren syntes inte till) Det där med tutan lät ju lagom stressande, många glada medtrafikanter kan jag tänka mig. =) |
|
Karl-Hilding |
Också var det Audiföraren som kom ikapp ett gäng Hells Angels som körde i 50-60 kolonnvis. Exakt då började tutatn att leva sitt ett eget liv och det gick inte att få den att sluta. Han vaknade ur mardrömmen helt kallsvettig! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.