|
|
|
|---|---|
|
Hej! detta blir mitt första inlägg på detta forum. I Julas köpte jag min första bmw, Det är är en 320i -98 med 11600mil och är väldigt nöjd med den. Dock uppkom det några otäcka ljud här om dagen när jag var ute och körde, Jag körde bara på 50 vägar och till som tätt efter att ha lugnt och fint i svägnar så dunkar det till under bilen. Vid ett tillfälle så small det till sigält så det kändes i fötterna på passagerarsidan. Men när jag stannade och utvändigt inspeckterade kunde jag inte se eller känna något konstigt. Bilen känns inte heller på något sätt konstigt när man kör heller. Det gnisslar lite till och från bga grus vid bromsarna, kan det vara stenar som hamnar i kläm och "smäller till" Vet att bussningarna i bakvangen är trötta (dunkar till när man kör över fasthinter lite för fort). kan det ha något med de att göra? Tack på förhand :) | |
|
Kan vara en sprint som håller bromsbackarna på plats som lossnat. Bromsskölden rostar upp lite vid hålen som håller sprinten på plats. Hände på min e36a och den lät och betedde sig precis som du beskriver. Jag köpte länga smala skruvar och brickor istället för sprinten, funka klockrent. |
|
|
på min e36 dunkade det till som bara den vid minsta gaspådrag och vid gupp/hål. Då var det bakre främre yttre bärarms bussningarna på ena sidan helt slut. |
|
|
Mycke riktigt vad det BÅDA sprintarna som ska hålla i bromsbackarna som hade lossnat på höger sida, så inte nog med att backarna for runte som de vile så låg de nu trasiga sprintarna och lekte karusell. Men de va ganska lätt att fixa själv. Dock upptäckte jag att de 2 översta varven på fjädern har gått av vid samma hjul, De förklarar nog dunket jag hade/har vil farthinder. Passar på att byta till 20/45 sänkfjädrar då när jag ändå måste byta dem. |
|
| Juste! glömde skriva. Tack som fan för tippset, det hjälpte väldigt mycke. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.