AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.488

Z4 2.5 -07 177 hk? Bra eller? Snabbt svar tack!

Visa användare
136
Toklimpan
VW Tiguan Tdi R-Line 2014
Som ska bytas mot 325d cab 2011 snarast!!
De e nära nu.. Men de visade sig vara en 2.5 a utan si. Dvs 177 hk. Någon som vet nåt...??
Slö? Galet köp? Svara nuuu!! :-)

//Anders
Den blir nog svår att bli av med när du vill sälja...tyckte min 2.5a me 192 var ganska slö så 177 är nog ingen höjdare...
Visa användare
136
Toklimpan
o-100 på 7.1sek... 6.5 på 2.5 si... Den är visst annorlunda utväxlad åxå..???
ÅNGEST!!
Annars har bilen exakt ALLT i tillval!!

Fler tips?

//Anders
Allt i tillval är inte värt något om motorn är löjlig ;D
Jag minns en fullutrustad (tom extra lädertillval) 2.2i (170hk) den låg ute ur länge som helst, fick väl slumpas bort tillslut
Oj, har du möjligen en länk till bilen?

Råkar ha en liten fetisch på extrautrustning och har hitintills inte kommit närmare än en tyskreggad 3.0Si med alla tillgängliga options från lista (och samtliga standardtillval från Individual) UTOM spegelpaketet som av någon anledningen inte fanns.
Det var nåt år eller två sedan den var ute men den hade allt inkl spegelpaketet...jag kollade fabrikslistan
Antar att det svartvita m-sportstolarna räknas till individual?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hade inte Z4 2.5i 192 hk?

Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Grelle: Z4 före facelift (03-05) hade 192 hk, vid faceliften 2006 fick den en ny motor (samma som E61/E61 523i) på 177 hk.

/Masten
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej, det förklarar saken.

Toklimpan
Den är såld.. Kanske lika bra det.. Men satan va fin den var..
Finns (fanns) på blocket.. Älvsborg. Han sa att det ALDRIG hade varit större intressen på en enskild annons än på denna...

//Anders
Å tusan, om det är bra sug kanske det redan nu är dags att börja fila på en annons om man vill avyttra till våren :)

highstream: fräckt, synd att jag missade den! Minns en svensksåld bil med gäll exteriörfärg (kan den ha vart röd?) som också hade utökad svart skinnklädsel men ingen höjdarmotor, även den stod bra länge innan den blev såld.

Jag kikar mest på mobile eftersom utbudet av Individual-bilar är så skralt i Sverige. Det blir ju en del bara därifrån innan listan är komplett med instegslister, panel, ratt, fälgar osv. vilket är tillval som tillsammans kostade en hel del fläsk vid nybeställning. Tillsammans med utökat läder och en rejäl sväng i den övriga optionslistan springer det snabbt iväg mot 200k bara i extrautrustning...trots detta verkar i alla fall en del köpare anse att man bara lever en gång och därför gå mer eller mindre all-in vilket är väldigt trevligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.