AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.266

Rolig dekaltrimning - B5 blev 520d

Sida 1 av 2
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Kikar runt lite på B5or själv. Hittade detta:

Länk

En ned-trimmad B5 till 520d. Gissa om kidsen skulle bli förvånade, när deras M3-orna åker på hårdsmisk vid rödljusen... Dessutom av ett "skåp"!

Helt min typ av humor.

/CF
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Oslagbart :) Att hjulen är ganska små/normala gör sitt till också.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Alpina är ju den perfekta bilen om man vill dekaltrimma ned utan att det märks för tydligt. Ett otränat öga missar ju skillnaderna mot en vanlig 520d.

arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Hej!
Jag gillar det stuket och gjorde samma sak på min M5 E61 och gjorde även nåt liknande med en VW Phaeton för många år sedan. Båda bilarna och dess bakdelar kan ses här:

www.garaget.org/avve

/Arvid
ar
218
arvidw
Sorry, länken blev inte klickbar men med denna länk så borde det fungera bättre:

Länk
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Helt utanför tråden, men varför kan jag inte förstora upp bilderna på mobile.de? Någon mer som har samma problem?

"You can call me Bon"
Tyskar gillar att göra sånt, ja jag med har haft 520iemblem på två av mina:).

Golf V GTI med 1,2emblem

Länk

Alpina B10 V8 med 520iemblem

Länk

#774 med 520iemblem

Länk

#794 med 520iemblem på väg hemåt efter köpet i Baden Würtemberg.

Länk

Jag minns från ett av Gustavs M5boardresor att dem hade svårt att hänga av en Audi A6 2,4 Avant C5 som visade sig vara en 4,2 Avant, minns även en 97as Audi S8 på Östermalm med 1,9 TDIemblem.

B5 Touringen måste vara en av de roligaste med så stor effekt skillnaden mellan vad folk tror och vad det verkligen är.

Jag drömmer om en MB S65 L AMG med S250CDIemblem, 424hk mer än vad emblemet visar=).

Mvh Stephan
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Fy attan vilken rolig tråd! Fina bilder Arvid och Stephan! Finns det fler exempel?

520 på M5T var ju snygg! Fast 4 pipor skvallrar - B5 måste vara den "bästa" av de diskreta?
ar
218
arvidw
Håller med groggyfroggy om att mer optimal dekaltrimning än en B5 till en 520 D är svår att hitta :-).

/Arvid
ar
218
arvidw
Kom också att tänka på att Stephan nämnde att tyskarna gillar att byta ut de ordinarie emblemen och det stämmer nog bra det. En eftermiddag så stod det plötsligt en tysk yngling och fotade min "520:I" bakifån utanför vårt radhus här i Uppsala :-).

Annars så har inte mina "dekaltrimningar" rönt någon större uppmärksamhet, vad jag vet i alla fall.

/Arvid
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hämtade en BMW MC i Tyskland i helgen hos en Tysk företagare (BMW MC freak!) - Ägaren hade en A8 3.0 TDI som det stod A6 2.0 TDI på. Han var så trött på att ekonomiavdelingarna kollade på hans bil när han kom till möten och tyckte han tjänade för mycket pengar. Det är inte många som ser skillnad sa han sen ;-)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Kanske man själv skall ta till och trimma sin A8 till A4 2.4 :o)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
För 15 år sen hade jag en 328 som dekaltrimmad till 316 :-)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Marin - vad blev hk-glappet?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag hade planer på att sätta en 320 märke på min B8:a, något som inte blir av då den är till salu nu! :(

Alpina B8 Länk
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Abbe - gör det inte! Varför!?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
groggyfroggy, menar du att sälja den? Har inget val som det ser ut, behöver pengarna på annat håll än att unna mig lyxet att ha hobby bil.

Alpina B8 Länk
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
hehe komiskt, jag kom hem igår från den handlaren och såg bilen men tänkte inte på detta, synd att jag inte såg detta innan :)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Philipbr - bra handlare?

anske du ska sätta på en "Juke" eller "Quashqai" på din Nissan?
Drömtråden jue för det handlar om min dröm bil oxå :D

Detta fenomen har jag länge grubblat på och jag tycker det är svin kul att ha en modellbeteckning som är lägre än vad bilen egentligen har haha! Det är lite vågat på något sätt att köra med det :P

Min dröm då, när det gäller nya bilar med modellbetckning som anger mindre motormodell än vad bilen egentligen har skulle vara följande -

En ny Safirsvart BMW 550iA Shadowline med 19" 331 fälgar och med exakt samma motor trimning som en Alpina B5 och lite till typ 700hk, bortagen fartspärr (Obs utan exteriör Alpina styling osv)..

Sen på med ett special beställt "optimerat" enkel sida två rörs avgasrör som en Bmw 520d har tex för bästa 520/525/530 stuk.. (Är det bra för motorn? hur mycket förlorar man i effekt på detta viset?)

Sen skulle bilen ha special beställd bensin tank som rymmer minst 200 liter, bättre vore det med 300-400 liters tank, med tanke på vikt och bensinförbrukningen som är väldigt hög och avsaknaden av bensin mackar på många delar i Europa om man tar sig på en riktig lång tur ut i ödemarkerna ( bensin tanken får gärna ersätta baksätet/bagageutrymmet om det behövs.)

Sen ska den ju ha dom bästa extra ljusen på marknaden över grillen, 2-3 stycken, Kan ju bli riktigt snyggt och inte minst ovanligt men även bra om man kör i skogarna om nätterna!

Den ska även ha ett litet kylskåp som man kan förvara mat och dryck i.

Om det går skulle den oxå ha adaptiva stötdämpare och ett gäng gardiner runt om och med taklucka. Även komfortstolar med luftventilering och massage. Head up och nightvison + navigation prof.

Med ett 530/525/520 emblem på på bakluckan skulle detta bli en extremt potent kontinentkryssare som kan hänga på och hänga av alla slags bilar vid behov dag som natt, en riktig sleeper helt enkelt :) :)

Denna bilen hade varit cool och jag undrar om det någonsin har tillverkats något liknande innan... Meddela mig om det finns, vore kul att se :D

Lägg till att bilen i fråga är skottsäker utan att vikten hade ökat för mycket skulle det oxå såklart vara Fett niiiice!!!!!

GrüsssGottttt!!

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Är även kul med att ha ett 1502 märke i bak när bilen sprintar 0-100 på under 5sek:) tror original 1502 gjorde det på ca 15sek.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.