|
|
|
|---|---|
|
Min X5 3.0 D är nyss hemkommen från verkstaden efter att ha fått bytt glödstift och styrdon till glödningen. Den var heldöd i värsta vinterkylan. Enligt verkstaden är det inget fel på batteriet men det var såklart lite utmattat efter mina startförsök. Tyckte ändå att det lät som att det inte var mycket krut i batteriet så jag satte det på laddning under helgen som gick. CTEK-laddaren indikerade att det bara var halva "styrkan" kvar i det så det kändes som en bra ide. Körde till jobbet i morse och ikväll när jag skulle hem lät det återigen som bilen bara med nöd och näppe gick igång. På med laddaren igen, som säger halvtomt batteri. Var tar strömmen vägen? Jag har 2,5 mil till jobbet. Har läst här på forumet att bilen trivs bäst om man kör längre sträckor men ska det verkligen inte kunna funka ändå? Nån som känner till några klassiska energitjuvar? | |
|
Hej Två vanliga fel på dessa nr 1 om batteriet laddas ur på mycket kort tid så är en mycket vanlig felkälla fläktmotståndet till kupefläkten. Fel nr2 batteriet är helt okej fast de låter trött på starten då har vi att göra med slut startmotor vanligt på m57 motorerna |
|
| En statusindikation kan vara att mäta upp vilospänningen mha. av en voltmeter. Bör minst vara 12,6v ett tag efter laddning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.