|
|
|
|---|---|
|
Har läst en del av trådarna här i ämnet men hittar ingen som exakt stämmer för mig. Jag behöver uppgradera kartorna i min bil. De gamla är original från 2007. NAVIN är alltså BMW NAVI professional och den har ingen inbygd hårddisk så den läser alltså DVD skivor. Nu till mina frågor: 1. Är det så enkelt att bara putta i en ny skiva och så fungerar allt? (Jag har läst något om några koder också behöver man en sådan?) 2. Vad är det värsta som kan hända om man sätter i en bränd skiva i stället? 3. Andra tips på uppgraderingar är också välkommet! Tacksam för svar som kan rädda mig från att köpa uppgraderingen hos min BMW handlare för 1900:- /eyescan | |
|
1. Yes! Dock kan din bil kanske inte läsa dubbel layer DVD, men jag har för mig att det är bilar före -06 på gammal mjukvara som inte kan. 1b. Du behöver ingen kod, det är endast för bilar med HD. 2. Att bilen skriver: "error" och spottar ut skivan 3. Kolla om du kan hitta en beg skiva på blocket, eller ladda hem en skiva... |
|
|
Det lät bra men fungerade inte för mig. Landade på raden "Insert disc", men inget sprängdes och den gamla skivan gick igång igen. Måste man mata in de 3 skivorna en efter en i rätt ordning av någon anledning? Trodde att jag bara behövde den skivan som Sverige är med på. |
|
| Vad har du laddat hem ? Det låter som om det är skivorna till nya hårddisk baserade systemet du laddat hem ? | |
|
Hmm får man väl inte skriva här men Länk |
|
Cartéen |
eyescan: Hur går det för dig? Sitter i precis samma situation som dig så är idel öra hur detta går. |
| Har inte lyckats ännu. Återkommer om jag finner en lösning. | |
|
Använder du DVD-R eller DVD+R ? Det fungerar endast med DVD-R i min bil. |
|
| Intressant. Använde +. Det är värt att testa. | |
| Funkade inte med - heller. Bränner på mac. Kan det ha betydelse? | |
| Försök med lägsta möjliga hastighet. Fungerade fint för mig.. | |
| Testade det också. Får väl köpa skivorna... | |
|
Jag har inte testat just den filen du länkar till men jag laddat flera versioner tidigare som jag lyckats bränna utan problem. Jag har valt en DVD+R av god kvalite, typ Verbatim. Brännt i Nero på så låg hastighet som möjligt. Välj att "finalize" DVDn. Lycka Till! |
|
| Nej, Mac spelar ingen roll. Hastigheten bör inte spela någon roll heller. Är du säker på att media du har laddat ner är korrekt? Finns iso-läsare typ virtual-dvd eller liknande som man kan prova. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.