AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.984

Solid bilförsäkring?

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Hej tänkte höra med Er vad ni har att säga om det här försäkringsbolaget? Gärna för och nackdelar. För nuvarande så har jag BMW orginalförsäkring.

Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Verkar vara billigast just nu,
min svärfar har sin 520D -07 försäkrad där,
Dom kan vara lite jobbiga att ta kontakt med enligt han,
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Solid var klart billigast för vår bil också, dock fick vi Trygg Hansa med förlängd maskinskadegaranti när vi köpte den, så Solid får vänta ett år.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Är det någon som har haft att göra med dom? Hur pålitliga är dom kontra dom större etablerade bolagen?
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Kör Solid och hade nyligen en lätt lackskada på framskärmen då en träregel ramlat på bilen. Ringde bara och sa som det var och fick ett skadenr. Lämnade in bilen och fick huv och skärm lackade. Eftersom min även är lackbehandlad hos Ditec så fick jag även det på försäkringen. Summa summarum så var de bra att ha och göra med.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Bumpar denna för att få lite åsikt. Solid är mer än 3kkr billigare per år för oss, jämfört med de flesta andra, så det är ju klart intressant. Om de är grisar att ha att göra med så är det mindre intressant dock.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Man får självklart ta det med en nypa salt, men de har många negativa åsikter skrivna om sig på rejta: Länk
bm
114
bmw36
328 e46
Hej!
Tänkte dela med mig av mina erfarenheter av solid.
Försäkrade min octavia rs hos dem just för att de var billigast, valde den lägsta självrisken för helförsäkring och allt va ok tills jag kollade bland poaten en kväll.
När jag kollar där så är självrisken på 9! Istället för 3 som jag valde när jag försäkra bilen alla självrisker va ovanligt höga, glas låg på antingen 3200 eller 4000 brand likaså och så klart vagnskadan på 9k.
Självklart var man riktigt upprörd, tog och ringde till dem så fort som möjligt då råkar jag hamna hos en riktig su**a, förklarar allt för henne - Jo men de stämmer det du säger för det är väll i garage? Lägsta självrisken? Och upp till 1000mil? Jo de stämmer, men jag vill ha nya försäkring papper på det du säger - visst! Jag skickar dom.
Gick en hel vecka utan att jag fått några papper så tar och ringer upp igen.
Pratar med en annan tjej och skickade pappren men hela Försäkringen hade gått upp med nästan 2k vilket inte gjorde den så billig längre.
Tar och ringer upp för tredje gången och ytterligare en su**a förklarar allt då svarar hon - jo men det är ju självklart att den stiger
- men alltså det stämmer ju inte överäns med den infon jag fick från er hemsida, jag vill säga upp min försäkring
- tyvärr jag kan inte göra det
- men jag pratade med en tjej igår och hon sa att jag hade 2 dagar på mig, ni spelar ju in samtalen de vill jag höra
- nejnejnej de hör vi inte
- jo de gör ni visst jag vill höra, jag vill inte ha min försäkring kvar hos er!
- tyvärr då får du ställa av bilen!
Avslutar samtalet med lite svor domar fick ställa av bilen och hålla på och kladda i några dagar när man va i behov utav bilen och som grädde på moset fick jag 450 i faktura tror att försäkringen för en hel månad var så mycket och bilen var försäkrad i bara 15-16 dagar!
De förbannade företaget kommer jag inte att försäkra hos igen känns som ett dagis, riktigt oseriösa!
Mvh
Fa
123
Falukorv
535i -86
518i -81
Volvo V90 -18
Volvo S70 -97
VW ID3 -25
Solid är väldigt mycket billigare än andra bolag, jag tecknade halvförsäkring hos dem på en gammal 520 men som tur var behövde jag aldrig utnyttja försäkringen. Men priset var ungefär ett par tusen billigare än andra bolag.
Intressant att Solid har varit inne på Rejta och bett missnöjda kunder ta kontakt med dem, skulle vara kul att veta vad som händer sen i de fallen, om de kompenserar alla dessa missnöjda kunder på något vis.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker solid är svindyra vilken försäkring man än har hos dom.
Fast "vi 08:or" är ju inte omtalade för att ha billiga försäkringar...
Fi
12
Fidde1974
Bmw 750IAL -96
Buick Lesabre Cab 1963
Vw Touareg V8 2004
Hej!!

Har alla mina Bilar på Dalarna försäkringsbolag....finns inget bolag hittils som slagit dom på fingrarna!!

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Kolla premien via Motormännen de försäkrar visserligen genom Solid men i mitt fall 9 lapp fria mil kostar över 25 hos alla andra.
Gu
99
GuOs
740d X-Drive F01 *såld*
E63 M165 W212 *såld*
535d Touring F11 *såld*
535d Touring E61 *såld*
Jag har faktiskt goda erfarenheter av Solid. Fick skadegörelse samt mindre viltskada reparerad utan större krusiduller på min E61.

/gustav
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
jag har bara gott att säga om solid av tidigare erfarenheter vid kollision med min förra v70....men nu när ja skullehel försäkra min 523a så var dom jävligt dyra så det fick bli länsförsäkringar för min del å jag bor ändå i lilla taberg
Jo
86
Joe_
Volvo V70
Spring åt motsatthåll, låt er inte luras av priset. Det är ett helvete att ha och göra med dem när de väl behövs.

De svarar sällan i telefon, när man väl kommer fram så kopplad man vidare mellan olika handläggare, ingen tar ansvar för något. Försök till uppmaning att stanna kvar som kund med otrevlig ton i luren.

Nehe tack! Betalar 100kr mer i månaden men har bilen försäkrad hos Dina, de har även ett kontor i stan. Solid finns enbart i Hbg.
Sc
15
Sciron
525dA -09 (E60)
Hade SAAB 9-3 -99 tidigare och då en bärgningsförsäkring hos SOLID.
De två ggr som jag var i behov av hjälp var det aldrig några problem. Men, men, det var ju bara en 400:- försäkring.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag kan bara hålla med att springa så långt åt andra hållet som möjligt. Solid Försäkringar / Garantier är skojarföretag som på alla sätt möjligt försöker smita från sina åtaganden. Jag har pratat med flera bilhandlare som tidigare salufört deras garantipaket men som slutat eftersom kunderna blivit förbannade på bilhandlaren när Solid sprungit ifrån sitt ansvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.