|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder.Är 335d lika prisvärd o är det samma körglädje som 535d? | |
Verdi |
335d är både billigare att köpa och roligare att köra. Däremot sämre utrymmen och sämre komfort. |
| roligar som sagt men det kan aldrig jämföras som bil enligt mig. Har haft 3st E60/61 och sista hade jag en 3serie (335i) känndes som att sitta i en bur :D Sålde den efter tre månader. (men roliga månader :p) | |
|
pratar vi jämförelse E90 mot F10 eller E30/31 mot F10/11? 335d lär väl snart komma i F30/31 /Anders |
|
| Har haft e60 i 3 år och brorsans gamla e90 kändes som en skokartong. Tight liten och komfortlös | |
|
Då får väl jag väga upp det lite.. Jag tycker e90 är perfekt i storlek. Visst, ingen bil för den stora familjen kanske. Men det skulle väl vara den enda anledningen till att välja 5an. 3-serien är mycket snyggare, roligare att köra och billigare både att köpa och att äga. Eftersom det var just pris och körglädje som ts frågade efter, så tycker jag 3an vinner lätt. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Med känsla: Sorry glömde o Säga det jag tänker på är E90 och F11. Sedan hur tror ni Tex e30 335d kommer vara jämfört med F10? |
|
|
menade e91 vs f11 .. Sorry i gen |
|
|
jag tror personligen att nya F31 335d kommer bli en väldigt härlig bil. Större än E91 och säkert komfortablare men ändå "sportig". Är själv intresserad av en sån till hösten. /Anders |
|
|
För mig är det en stor skillnad mellan en E91 dvs förra generationen av 3-serie mot nya generationen 5-serie, F1x. För mig hade aldrig en 335d varit aktuell framför en 335i. Det är min högst personliga uppfattning att jag tycker att bensinmotorn passar betydligt bättre i 3-serien än motsvarande diesel. Skälet till att jag valt dieselmotor är pga tyngden på bilen där jag uppfattar att en diesel passar utmärkt. Detta gäller även X3, X5 och X6 där det naturliga valet hade varit diesel. Men i 1- och 3-serien tycker jag besninmotorn passar bäst. I både 6- och 7-serien är det antingen än större V8 eller stark diesel som är alternativen. Det är frågan vad du prioriterar i bilegenskaper. En bensindriven E91 med en sexa är en mycket rolig bil att köra och kan vara så inspirerande att man söker sig till en bana. Det är inte lika troligt att man göra detta med en ny 5-serie oberoende bensin eller diesel. Däremot är autobahn hemmaplan för den senare i högre grad än 3-serien. Har du dessutom minst två barn eller behov av att transportera något skrymande med jämna mellanrum är även 5-serien det naturliga valet. Sedan är det frågan om design/utseende samt kvalitetskänsla där jag nu tycker 5-serien är helt klart att föredra både mot E91 och den nya F30. För mig är inte en 335d (E91) och en ny F1x 535d jämförbara eller jag överhuvudtaget skulle överväga. Det är dock bara min personliga uppfattning. |
|
|
Nog är en 335d E9x en helt underbar bil och jag hade gärna ägt en, men jag upplever lite att har man redan gjort sådana uppoffringar i körglädje som en dieselmotor samt en automatlåda innebär (Och en 35d kommer inte utan detta förstås...) så känns inte längre en tyngre och sävligare kaross i form av 5-serie som en så stor uppoffring. //Bjersér |
|
Verdi |
Skiljer ju en aning i pris också... |
|
e90 är rena gokarten jämfört med e60. Beroende på användningsområde och utrymmesbehovet är båda bilarna fantastiska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.