AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.599

Köp utav en 535d 06-08, är detta ett okej pris?

ek
6
ekke
BMW 535d -08
Hej. Som rubriken säger ska jag skaffa mig en BMW 535d, och har har varit och kollat på lite olika. Eftersom jag är långt ifrån en BMWexpert så tänkte jag fråga er här. Varför skiljer det så mycket i pris på dessa två:

1. Länk
2. Länk
Jag ser inte så mycket som skiljer i utrustning förutom paddlar, och årsmodell då.

Mina önskemål är ju:
- GPS
- Paddlar (+) Hur mycket extra bör det kosta?
- Skinnklädsel
- Komfortstolar
- el / minne i stolarna
- PDC

Så hur mycket bör man pröjsa för en bil med denna utrustning? Svensksåld eller ej kvittar. Ursäkta för lite luddiga frågor, men är som sagt ny här, och all hjälp uppskattas. Tack på förhand!
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den första bilen är importerad av en rätt tveksam handlare och den ska du inte köpa innan du har kollat upp den ordentligt. Risken är att den har en helt annan mätarställning än vad det står på mätaren.

Bil2 står hos en seriös handlare och är betydligt nyare och faceliftad. Ett bättre köp på alla sätt.

Paddlar skulle jag säga har mycket nära 0kr betydelse för andrahandsvärdet.

-------
//Lövet
ek
6
ekke
BMW 535d -08
Okej, tack för ett snabbt svar! Det var lite som jag befarade, jag har ju varit och provkört Bil 2, blev kär direkt. Men skulle du säga att 250.00 är ett bra pris för bil 2?

16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Fina välutrustade bilar kostar alltid pengar. Nu är den ju ganska rejält prissänkt också.

Det du måste fundera på är om det finns några andra jämförbara bilar till salu till lägre pris? Gör det inte det så är priset sannolikt bra.

-------
//Lövet
Jag tycker priset ser bra ut. Kolla däck, bromsar, service mm. Sånt kan kosta en bra slant om behöver göra allt på en gång. Rätt bil som har allt detta gjort kan kosta lite mer men blir billigare totalt sett.
Det är bil 2 jag skriver om.
Karl-Hilding
Ja bil nr 2 blir man lätt kär i!
Bl.a komfortstolar. Dessa är helt underbara.
Och LCI (facelift) och 08 och svensksåld!
Bara till o köp!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Den första bilen har ju inte komfortstolar, utan den har sportstolar.
Osäker om den har el-stolar med minne också, saknar den dessutom paddlarna så saknar den ju hälften av dina önskemål.

Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den första bilen är helt nyimporterad nu ser jag. Bilar som skeppas över gränsen bara för att säljas brukar inte vara de bästa exemplaren direkt.

Fordonsstatus: Avställd (2012-02-08)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige:
I trafik första gången i utlandet: 2006-03-10

-------
//Lövet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den första saknar även värme i stolarna så en gissning är Italienimport. Bil 2 känns tveklöst som det vettigare köpet.

___
//Ulf
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Bil nr 2 har ju även sportautomatlådan (därav paddlarna på ratten) som skiljer sig något från den vanliga automatlådan, se lite info här: Länk

/Masten
kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
gav 259.000 för min svenksålda 530 m-sport LCI med ungefär samma utr som bil 2. men endast 2500mil. Detta från en bmw handlare.
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Satsa på en LCI modell. Mycket snyggare och bättre andrahandsvärde. Bil 2 får min röst utan tvekan men kolla runt och jämför priset med andra LCI modeller innan du köper.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag hade nog letat efter en med M-sportpaket tycker det är mycket snyggare men det är jag det

Ha deT
Jag håller också med thom525, men smaken är ju som baken...
Priset på bil två tycker jag borde ligga närmare 200k kanske kring 230tkr.

Mvh Ubbe
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Kan rekommendera en LCI med lite trevligare känsla interiört och en markant snålare motor, jag ställer dock mig tveksam till paddlarna. Jag är osäker på vad man skall ha den till, lådan bråkar och gör inte som man vill i manuellt läge så jag tröttnade samtidigt som jag första gången prövade dem (535an har S-auto).

En SMG och en stark bensinmotor är en helt annan sak än en stor diesel...

Däremot är sportknappen i sig lite rolig, man behöver inte välja manuellt läge för att kunna aktivera den, men denna lådan hade varit ett lågt prioriterat önskemål för mig i din situation!

//Bjersér
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Man vänjer sig fort vid lull lull:et :) Numera är Head-up,comfort acces,komfortstol ett måste...

Kan du tänka dig en 530d M-Sport LCI Touring-07 med det mesta i utrustning så hojta till i toppskick. Ska göra av med min då jag blivit med f11 helt plötsligt

Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.