|
|
|
|---|---|
| i samband med att jag monterade av ratten för att laga ett fel i blinkersreglaget åkte flatkablarna som går till rattens reglage med ratten ut och nu försöker jag linda tillbaka dem runt rattstången. Någon med bra tips kring hur man underlättar denna pysselövning? | |
|
Det är alltså så här det ser ut för min del också. Fortsätter idag och tar gärna emot tips. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag köpt köpt en ny efter ha kikat på bilderna, sånt där orkar man bara inte med. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det gick betydligt lättare efter att ha tagit in enheten på köksbordet. Trixet är att linda längs yttre cirkeln på kontaktstycket och starta med de två randiga kablarna. Att de 4 kablarna har olika längd gör att deras vikpunkter hamnar på olika ställen i kontaktstycket och ej gnider mot varandra. När man väl fått ihop kontaktstycket på detta sätt så står det i ena ändläget. Från ändläge ändläge hade jag ca 6,5 varv och vred därför tillbaka ca 3 varv eftersom bilen står med hjulen rakt fram och kontaktstycket då ska vara i mittläge. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gott jobbat, sånt där gillar jag inte speciellt mycket att hållas med, så jag hade nog handlat ett nytt..hoppas det funkar OK osså. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Testkört och funkar som det ska. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.