AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.144

Byte stereo med 4:3 navi till BMW Business CD

Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Har en M3E46 från '01 med 4:3 navi och vill byta den mot en BMW Business CD, dvs ta bort:
- Stereo enheten från instrumentpanelen
- Videomodul i bagageutrymmet
- CD växlare i bagageutrymmet
- Navi (CD) läsare i bagageutrymmet
- Radiomodul (?) i bagageutrymmet
- Eventuellt HarmannKardon (subwoofer?) högtalare i hatthyllan

Anledningen är bla. att jag vill spara vikt (tror det landar på ~14kg bara från bagageutrymmet) - kör bana med bilen.

- Behöver en BMW Business någon enhet från bagageutrymmet- dvs kan jag rensa bort alla lådor på vänster sida i bagageutrymmet?
- Är det samma kablar i instrumentpanelen, eller behöver jag skaffa nya?
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Ingen med erfarenhet i ämnet som har tid att dela med sig?
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
jaha du ska gör den stora projekt det är mycket jobb om du vill göra det u måste bytta kabelhärvan som kommer från bak till skärmen fram. och dra kabel till alla högtalare så vidare. varför vill du gör så.
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Som sagt, anledningen är att slippa onödig vikt. På senare tid har även 4:3 skärmen börjat slockna titt som tätt...

OK, så man har ingen nytta utav befintligt kablage med andra ord. Då blir det nog till att köpa en Dynavin istället.

Så, om jag omformulerar frågan en aning: någon med erfarenhet av installation av Dynavin eller denna Länk i en e46 med 4:3 skärm/HK/CD vxl/Navi - kan jag ta bort alla ljud och navi-relaterade prylar i skuffen, eller måste något vara kvar för att Dynavin/Tereteknik enheten ska fungera?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.