|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Herre gud, är detta är väl hartge fälgar? Länk Tyckes? |
|
|
Man märker skillnad på responsen med Sport-knappen! ~Fredrik |
|
|
@yeddheng: Det sitter ett resonansrör vid insuget som förstärker ljudet in till kupén. Det sitter 2 skumgummitbitar där i som vissa plockar bort för att förstärka ljudet. |
|
| Det enda resonansrör du har i din M sitter i nära anslutning till sittdynan i stolen ;o) | |
|
Haha :) Här är iaf en bild på det riktiga resonansröret, där ser du även skumgummibitarna som dämpar ljudet : Länk |
|
|
Är det någon som har koll på hur man plockar bort dessa skumgummikuddar? Youtube klipp eller skiss? lätt? /p |
|
| papperman: Googla på sound generator z4 så hittar du endel. | |
| Ekdahl: tack! ska checka. Förresten, har du precis hämtat en M från tyskland? | |
|
Så lite så förre ägaren på min gamla Z4 Cab hade plockat bort de svamparna. Var en 3.0 och den lät rätt så ok. Jo kom hem i helgen med min Z4M. Vilken bil ;) |
|
|
Ahh ok, kanske blir för mycket ljud om man plockar bort bitarna på en M?! Ekdahl: Grattis!! Jag ska förmodligen ner på måndag. Jag antar du gjorde en banköverföring. Är väldigt nyfiken hur snabbt betalningen gick? |
|
|
Gjorde banköverföring via Swedbank. Görs den innan kl 13 så har mottagande bank pengarna samma dag sen är det upp till de att överföra pengarna till rätt konto. Oftast är pengarna framme dagen efter. Förde över pengarna samma dag som jag åkte ner och dagen efter var de framme. Kände att jag kunde göra så då det var en BMW handlare jag köpte bilen av. Tredje gången jag gör så så har funkat bra alla gånger och pengarna har varit framme dagen efter. |
|
|
Stort grattis! Vad är de för spec? |
|
|
Grattis till köpet! Får man vara fräck o fråga va du gav?;) Nära eller Norr om 220k? / Fredrik |
|
|
Tackar. Lite kort om bilen: Monaco blue, svart skin samt svart kolfiber inredning. elstolar, stora navi, stora stereon, är även helbur i bilen men får se om den får vara kvar eller ej. Fick bilen servad samt att de ska skicka nya framskivor till bilen då de tyckte att skivorna var kassa vid testkörning. Skivorna märks av först vid lite hårdare bromsning, så troligen inget jag själv hade märkt vid en provkörning. Bilen har ca 8900mil på mätaren men det märks knapt, är grymt nöjd med bilen ;). Är 3 ägaren. Beolad. Ca 200 med resa ner och hem samt alla försäkringar som behövs. |
|
| Var av en BMW handlare också kan tilläggas.. | |
|
Okej! Hur mycket går det att förhandla/pruta på det utsatta priset i tyskland/europa? |
|
| Lite prutmån har de ju.. men ca 1000€ är nog inget problem. Prutade ner bilen 1700€ + att de gjorde oljebyte, bytte framskivor på bilen samt ställde om halvljuset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.