|
|
|
|---|---|
|
I senaste AMS nämns en uppdatering av X1 i april. Vad kan vi tänka oss att den realistiskt innehåller? Vi funderar på en ny familjebil, gärna lite högre och med fyrhjulsdrift. Då känns X1 som ett vettigt val, tills man provsuttit den... Dagens X1 är ju tex knappast nåt under av kvalitetskänsla, baksätet är ett skämt och interiören känns daterad (men det sistnämnda är knappast konstigt iofs). I dagsläget blir det nog till att titta ett snäpp upp i modellprogrammet om BMW inte förbättrar bilen på ett antal punkter. Kan vi tex vänta oss den nya automatlådan, displayen från F20/F30, lite bättre plast och bättre mugghållare? Kommer man rent av att drabbas av Lines även här? | |
| jag hoppas och tror att stereon och värmereglaget byts ut mot det modernare som finns i nya 1:an och 3-serien.. sedan blir det väl lite nyare look och även jag hoppas på bättre kvalitetskänsla | |
| Skall tydligen bli en tidigarelagd facelift på X1 i vår. Kvalitetskänslan var ett problem som man skulle ändra sägs det. | |
|
När kommer uppdateringen ? Skall man välja 4-cyl eller 6 cyl ? Jag behöver inte 4x4 och kör inte så mycket per år ( c:a 1500 mil), däremot ganska långa sträckor. |
|
| Jag tycker 20d passar fint i X1. Visst den har inte världens silkeslenaste gång men den passar bilen bra och ger bra prestanda. Dock tycker jag absolut du skall ha 4x4, det liksom gör bilen. Har aldrig riktigt fattat poängen med en bakhjulsdriven Cross-over, då kan man lika gärna välja en 5 eller 3 serie. | |
|
Finns ju inga 6-cylindriga motorer längre till X1 tyvärr... Downisizing är tydligen det som gäller... Beroende på den motor du väljer, kan du få den nya växellådan. Kika in på BMW.se och bygg din bil så ser du alternativen. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.