|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver lite råd från er här på detta forum, är väldigt taksam om ni kan hjälpa mig. Jag har hittat en imp M3:a som jag är väldigt sugen på, årsmodell 94 med en del extra utr. som 18" fälgar sänkt, skinn, sportavgas mm.Den är väldigt fin, både ut och invändigt men det finns så klart något som inte är 100 procentigt och det är serviceboken. Den finns men är inte fullt stämplad, senaste stämpeln från Tyskland är på ca 3700 mil bilen har nu gått 11400mil och varit i Sverige sedan våren 2001, då hade bilen gått 9700 mil vid första besiktningen. Bilen har haft en enda ägare i Tyskland. Stora servicen och annat är gjord vid 10400 mil av BMW för ca 15000kr och M-testats efter det utan någon större anmärkning. Har kollat upp stämplarna på BMW och dom stämmer med serviceboken, även ett kvitto från senaste besiktningen i Tyskland finns (ca 9000mil hösten 2000) Priset på bilen är 153000 kr POK Vad tycker ni?? Tyska ägaren kan väl inte ha kört bilen utan att serva den?? | |
|
Du kan få ge mig ett bud i stället...Har en 1993 M-3. 13500 mil Som importerades 1996...utgångspris...142000:- Full dokumentation,,,,ingen mysko skräpbil |
|
Jonas M3 |
här får du mest bil för dina pengar....... -93, Dakargul, alcantarainredning, 17” original med nya F1 däck, Acc (kompressor bytt), armstöd, nackstöd bak, stora sportstolarna, stora datorn, full servicebok, insp II gjord i juni, alla servicar på bmw verkstad, bes o skattad i april m.m Utöver standard: Schnitzer shortshift-låda(väldigt täta steg jmf. original), gula ställbara konidämpare runt om, fjäderbensstag, nytt supersprint sportsystem, koniskt luftfilter, röktonade rutor runt om(10% fram o mörkare bak dvs. lagligt och godkänd i bilprovningen), kolfiberpaneler, lysande växelspaksknopp(900:-) Defalarm med rörelsesensorer+larmade speglar+graverade rutor, brandsläckare Ljudanläggningen: hela systemet är utbytt till infinity kappa högtalare(superljud), slutsteg rockfordfosgate samt 2x infinitybasar är inbyggda i reservhjulsbaljan o tar ingen plats i bagaget. Cd med vändbar front, Kvitto på allt. 155.000:- Bilen är i kanonskick och säljes till seriös person. Kommer till bmwträffen på knutstorp 3-4 aug. M-Tritschka |
| Nu ville jag ha råd om vad ni tycker att jag ska göra och inte köpa någon bil på forumet!! | |
Crusty |
Machine: det kanske e så att denn tyske ägaren gjorde "Service" själv på bilen o därför finns inga stämplar! Det e ju trots allt väldigt dyrt o serva en M3:a o den tyske ägaren kanske var väldigt händig o gjorde jobbet själv?? Fast igentligen så borde man ha råd med en service om man köpt en ganska ny M3:a??? Om du förstår vad jag menar? M.V.H ///Crusty |
Grusse |
Tycker inte att serviceboken säger så värst mycket om bilen egentligen. Jag menar, det syns ju inte i serviceboken om ägaren har vanvårdat bilen genom att tvätta den två gånger per år eller kedjerökt i bilen varje gång han användt den. Är bilen fin och verkar okej maskinellt, så är det väl ingen dum affär. |
|
Som sagt... man ska nog ha en fullständig servicebok om man ska köpa en bil... det är min åsikt. |
|
| Gör en M-test på den och försök att kolla milen genom BMW. | |
| Om jag köper den och har den några år (1-2) blir den svår såld sedan om jag sköter servicen enligt boken och sköter den ordentligt?? | |
Crusty |
Varför inte dra ner på priset med köparen för luckorna io serviceboken då?? Tänk på att det finns väldigt gott om m3:or ute på marknaden, stressa inte! Tvekar du minsta lilla så kan du ju alltid hitta en annan! O 155.000:- är ju ett vanligt pris på en M3.a så du hittar säkert många i samma prisklass! M.V.H ///Crusty |
|
Machine : Kolla på bilen väldigt noga så som tex lack och inredning (leta även lackskarvar). Om allt känns helt rätt efter inspektion och körning så slå till. Dock tycker jag nog att du kan få en fin 93-94 M3 för billigare pengar, helst utan servicebok. Be även killen/tjejen göra ett M-test på bilen och be BMW försöka kolla historik på serivce osv (inte så dyrt). Men till slut så handlar det trots allt om vad man tycker själv, Dock ska man väl alltid vara lite nitisk och kritisk när man är iväg och kollar på bilar, det finns tyvärr allt för många som mer eller mindre luras och bluffas vid bilförsäljning. cruZZe |
|
|
Jag hade ALDRIG köpt en M3 utan komplett servicebok. En 320i är en sak, men en M3 ska man prioritera motorns skick. Låt BMW ta en titt på den om de är seriöst intresserad på någon M3. |
|
|
Jag skulle ALDRIG köpa en bil (i synnerhet inte en M3:a!!!) som inte har full historik med papper som kan intyga att bilen är rätt skött! Havererat vevlager kan inte vara långt borta om den gått hårt på gammal olja... och vem vet vad mer som kan hända.. Du har står med en oerhört dyr bil att reparera om något händer! Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.