AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.274

Bästa köp för ca 100 000:-

ou
134
outlaw1
320iT-99
Hej går i lite tankar att köpa mig en bil för runt 100 000 givetvis en BMW .
Funderade lite kring m5 e39 men verkar inte finna den perfekta e39 an. Jag hade tänkt lägga mer för en e39 m5 givetvis i perfekt skick. Men men
Så nu vill jag ha eran hjälp här som begått eller upplevt misstag med BMW bilar.
Jag vill ha en bil som :
Har bra prestanda
Touring
M utrustad givetvis
Mörk eller silver absolut inte röd eller vit eller gul
Inte rullat mer än 17000mil
Gärna stora fälgar och annat system
Givetvis besiktigad o skattad
ou
134
outlaw1
320iT-99
Fyller på med
Inte äldre än 2000
inte coupe men sedan kan funka vid rätt bil
Manuell låda helst
Ja nu vet ni ju lite iaf. Ös nu på med förslag och motivera varför.
Vet ni om direkta modeller man ska hoppa över så skriv det med. Kommentera också varför.
Hade tänkt att detta skulle bli mitt sista köp på ca 5-7 åren. Alltså en bil man kommer bli nöjd med.

Vad innebär bra prestanda för dig? Lär ju inte finnas så många modeller som platsar i den kravspecen.
bmw 530 borde väl funka? 231hk om jag inte minns fel och manuell låda.. nu vet jag ju inte vad du är ute för effekt men 530 räcker nog till för de flesta.. annars finns ju 540 i både sedan och touring utförande men nästan alla har automatlåda.. om du är nöjd med nuvarande bil så är ju steget upp till en fin 330 inte långt. då får du samma motor som 530 fast i en mindre och sportigare bil.. 330 hade varit mitt val då 3-serien offtast har bättre andrahandsvärde och enligt mig mycket roligare att köra
Du är intresserad av en M5 e39, men har touring som krav i din spec. Får inte ihop det..

BM
27
BMW-Micke
BMW 523i Touring -06
Här är en fin o välvårdad! Men gått lite mer än ditt önskemål!
Länk
bmw-micke: den du länkar till har väl itne m-paket från fabrik
ou
134
outlaw1
320iT-99
Nja har väl insett att en fin e39 m5 är för svår att hitta så den planen får nog ligga på is och därmed vill jag ha en kraftfull sedan eller touring.
540 skulle ju inte kännas fel i touring fast med manuell .
Vad jag menar med prestanda så ja minst 200hk och högt vrid.
Länk denna har ju allt förutom manuell låda..
Kanske lägga till en slant och titta på e60/e61?
Själv köpte jag en 545 e60 som vardagsbil för några månader sen. Hyfsat okej vagn!
BM
27
BMW-Micke
BMW 523i Touring -06
bmw-jerry: det vet jag inte men det ser ut o vara m-ratt, m-knopp, sportstolar m.m så jag vet inte vad som ingår i lilla m-pkt.
Hej,
Det låter som om du är ute efter min bil. Det finns annons här ute på autopower en bmw 540/6.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.