|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag har en 520- 92 e34 som jag undrar om det sitter slungdiff på, och så undrar jag generällt om det finns bakaxlar utan diff som det finns på t.ex. på gamla volvos eller om slungdiff är standard på bmw? anar att det är slungdiff på min bmw men har inte hunnit märka nogon större skillnad mellan en odiffad och slungdiff än. | |
|
Tror aldrig det funnits slungdiff till BMW och din 520 saknar troligen vanlig diffbroms då det är rätt ovanligt på de motorsvagare modellerna tyvärr. //Magnus |
|
| Min granne har en 520i Touring med Executive-paket. Den har lamelldiffbroms 25%. Så det har iaf funnits som tillval, men inte slungdiffspärr utan lamelldiffbroms. | |
| okej, det sitter iaf inte någon lamell på bilen:/ får nöja mig med att bilen är pigg:) tack för svaren!:) | |
| Du får ta fram svetsen istället :) | |
| ja det får väl bli så, om man inte får tag på någon billig lamelldiff:P | |
|
Det är samma hus som Stora E30 Diffen dvs E30 188.. Så hittar du en sån är det bara montera. Du behöver dock byta bakkåpan och eventuellt medbringare.. Sitter på din gamla så bara att skifta. De är rätt dyra dock då E30 lamelldiffar är åtråvärda. |
|
| okej det hade jag ingen aning om att den skulle passa, men det är riktigt att det kostar mycket men det kan det ju vara värt men får se om jag kommer att lägga ner massa pengar på just bilen jag har nu för är tveksam på att den går igenom besiktningen igen med tanke på skicket den är i, men funderar på att köpa en lammeldiff för vill köpa mig en manuell 530 e34 och lägga i en 540 maskin i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.