|
|
|
|---|---|
|
Hej på er nu ägare till en Z3 Coupe 2,8 -99, som är så låg att hjulen tar i skärmarna så fort jag åker in på min gård över trottoarkanten, ovansida på däcken befinner sig ca 4 cm upp i skärmen när man ser den från sidan. Bilen ser tuff ut men det är väldigt opraktiskt med en så här låg bil. Är det någon som har M fjädrar dom skall visst ge en lagom sänkning, jag är inte rädd för en hårdare fjädring snarare för låg. Stefan | |
|
Det kanske inte passar med M fjädrar, gärna standard eller något annat, gärna byte, någon? Stefan |
|
|
Nya fjädrar är inte dyra i Tyskland. Kolla på eBay Hasse Z4 |
|
|
Tack för ditt svar, frågan är skall jag ha standardfjädrar eller något lite sänkt. Jag vill i alla fall inte ha någon toksänkning. Stefan |
|
|
Jag har inte sänkt min bil och om jag skulle göra det så blir det inte mycket. Det är inte så skoj med alla vägbulor å skit som det kan skrapa i. Hasse Z4 |
|
|
30 mm runt om är enligt min erfarenhet max vad man kan sänka. Redan vid denna sänkning finns det risk att skrapa i underredet. Ser att du har en 99:a, kan det vara så att dina fjädrar och/eller dämpare börjar bli lite "utslitna" och det är dags att byte? Jag har själv sänkt 30 mm runt om endast med HR-fjädrar och det funkar helt ok fast jag får vara försiktig vid trottoarkanter och har ett par gånger råkat slå i underredet. Kostar mer men coilovers kan vara en bättre lösning speciellt med dem modellerna där man kan ställa in sänkningen själv. Mvh/Rolle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.