AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.175

Sänkningssats för låg

St
3
Stefan Andersson
Z3 Coupe 1999
Hej på er nu ägare till en Z3 Coupe 2,8 -99, som är så låg att hjulen tar i skärmarna så fort jag åker in på min gård över trottoarkanten, ovansida på däcken befinner sig ca 4 cm upp i skärmen när man ser den från sidan. Bilen ser tuff ut men det är väldigt opraktiskt med en så här låg bil. Är det någon som har M fjädrar dom skall visst ge en lagom sänkning, jag är inte rädd för en hårdare fjädring snarare för låg.

Stefan
St
3
Stefan Andersson
Z3 Coupe 1999
Det kanske inte passar med M fjädrar, gärna standard eller något annat, gärna byte, någon?

Stefan
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Nya fjädrar är inte dyra i Tyskland.
Kolla på eBay

Hasse Z4
St
3
Stefan Andersson
Z3 Coupe 1999
Tack för ditt svar, frågan är skall jag ha standardfjädrar eller något lite sänkt. Jag vill i alla fall inte ha någon toksänkning.

Stefan
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Jag har inte sänkt min bil och om jag skulle göra det så blir det inte mycket.
Det är inte så skoj med alla vägbulor å skit som det kan skrapa i.

Hasse Z4
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
30 mm runt om är enligt min erfarenhet max vad man kan sänka. Redan vid denna sänkning finns det risk att skrapa i underredet.

Ser att du har en 99:a, kan det vara så att dina fjädrar och/eller dämpare börjar bli lite "utslitna" och det är dags att byte?

Jag har själv sänkt 30 mm runt om endast med HR-fjädrar och det funkar helt ok fast jag får vara försiktig vid trottoarkanter och har ett par gånger råkat slå i underredet. Kostar mer men coilovers kan vara en bättre lösning speciellt med dem modellerna där man kan ställa in sänkningen själv.

Mvh/Rolle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.