|
|
|
|---|---|
|
Vid fullgas på 1an och 2an så vibrerar det hårt när man kommer upp i varv. Har precis bytt silentblocken i bakvagnen, innan var det mycket värre. Kan det vara kardanen som slår? Även när man växlar på de lägre växlarna känns det som det slår till när jag släpper upp kopplingen... Nån som vet? Mvh Fredrik | |
|
Kan mycket väl vara kardanen men kan även vara bromsarna. Jag hade det felet att min började vibrera, visade sig att det var handbroms backarna som lossnat och slog mot skivan. Att det slår när du kopplar ur antar jag du menar så är jag säker på att det är främre bärarms bussningarna. Jag tror vibrationerna och att det slår när du växlar är 2 skillda problem. Men kolla backarna, är ju bara ta loss skivorna ibak så ser du. Är ju lätt att utesluta det menar jag. |
|
|
Okej. Borde det inte vibrera hela tiden om backarna är lösa? För det vibrerar bara vid kraftig acceleration på 1an och 2an... Får kolla bussningarna, men den gick precis igenom besiktningen utan påpekan, men de kanske inte ser de bussningarna... mvh Fredrik |
|
|
Det är när jag släpper upp kopplingen som det "slår", precis vid dragläget. Innan jag bytte silentblocket lätt det när jag kopplade ur, var rätt bra med glapp där :-O |
|
| Gissar på hardyskivan eller stödlagret till kardan. Troligen hardyskivan... | |
| Som nån skrev så bör det vara hardyskivan. Har det lossnat en bit lär den vibrera då du får obalans. | |
|
Funderar oxå på dessa. Kardanen går jättelätt att rucka på vid stödlagret, så det känns som det är rätt slut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.