|
|
|
|---|---|
|
Provstartade bilen idag efter en lång vintervila. Fick då ett missljud från motorn, har inte kollat in mer på vad felet kan vara då jag inte hade tid. Men tänkte om någon av er har haft samma symptom och vet direkt felet? Håller tummarna för något enkelt och billigt fel. | |
| Är det samma "gnäll" även om du gasar sakta istället för hastigt som på filmen? | |
| Nej, bara vid hastigt pådrag... | |
|
Ställ upp huven och släng in nån som kan gasa medans du försöker lyssna dig till vart ljudet kommerer ifrån. Jag tycker det låter som någon vacum läcka. Det som talar lite för att det är just det är att bilen varit stående en stund och gummi blir inte bättre med åren. Så någon slang är förmodligen trasig/torrspräckt på insugssidan |
|
| Låter som en slirande rem tycker jag. | |
| Håller med Dawwe! | |
| Instämmer med Dawwe och wannabedivers, tycker också det låter som en slirande rem.. ta och kolla upp det :-) | |
| Testa att stänga av ac. Försvinner ljudet då så är det antagligen dax för ny rem där. | |
| Det var värre än jag trodde. Ett motorfäste som var kasst, samt att en länkarm som gått sönder, så fick glatt betala 5800kr för att få en tyst bil. Men nu är våren här så nu ska vi njuta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.