|
|
|
|---|---|
|
hejsan köpte mig en 540 för några veckor sen. den har ett litet problem jag stör mig på . spec när man kör i mörker de är att intrument panelen slocknar och sen tänds den är inte bara mätarhuset som slocknar utan alla knappar även ac panelen och sen knapparna till färddatorn med. försökt klura på de mesta men kommer inte på något antar att de inte är nått glapp i mätarhuset då alla mätare funkar som de ska och mätarhuset lär ju inte styra övriga instrument panelen iaf de gör den inte på andra bilar. någon som en ide? //MrEricsson | |
| Du har väl en brytare som du ställer styrkan på belysningen i hela instrumenteringen med. Kolla så den är ok, du kan ju börja med att öka o sänka styrkan ett par gånger för o se om det är glapp i den. | |
|
snurrar mkt på den blir ingen skillnad den dimmrar ner och upp som de ska men allt blinkar till då och då när man inte gör nått eller omm an slår på blinkers helljus ev slår på dimljus stänger av och sätter på lyset igen. //MrEricsson |
|
| Dom där instrumenthusen har några kondingar som kan gå ner sig, minns inte om det drabbade belysningen eller om det bara va mätarna. Du kan ju söka lite på det. | |
|
jo men som jag har förstått de så dör instrument huset så ska ju rästen av belysningen lysa eller hur ? dvs elhissarna färddatorn ac panelen osv. för övrigt värkar ju mätarhuset funka som de ska förutom check kontroll knappen. //MrEricsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.