|
|
|
|---|---|
|
Hur kollar man stagen/busningarna i framvangnen. Bryter jag fjäderbenet bakåt, går det att "rucka" bakåt en bit, det rör sig i främre stagets främre busning. Det ska det väll inte göra? Ska man byta busning bara till typ powerflex busning eller ska man byta hela staget? Vill inte byta till powerflex busning för att sen få byta hela staget pga. Kulleden är slut? Hur skulle nu göra. Hur kollar man kulledernas kondition på stagen? Bryter jag uppåt på broms skivan/fjäderbenet så verkar det inte glappa någonstans. Vid vilka mil brukar stagen ge upp, min bil har gått 11000 mil | |
| Symptom vid körning? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Undrar samma sak då min klonkar vid långsam rullning över små ojämnheter. |
|
Det slår lite i framvangnen när man kör över kullersten. |
|
| Stabilisatorstagen eller casterstagen. | |
|
ska man välja att byta bara busningarna eller byta hela stagen. även om jag inte kan se något glapp på kulleden så ger väll dom också upp med tiden. om man ska köpa "stagen" ska man köpa på ebay, vilka märken ska man akta sig ifrån och vilka är bra. eller ska man beställa från schiedmann dom förstärkta, erfarenhet av dessa |
|
Kullersten är bra beskrivet. Små ojämnheter gör att det klonkar och speciellt om man endast rullar fram i snigelfart. Vilket är casterstaget? Kan ni länka till en bild på realoem? Ska man kunna känna sig fram till om det är stabilisatorstaget eller casterstaget? Min bil har rullat 23000 mil (22000 i mitt ägo) och inget i framvagnen eller bakvagnen har bytts ut. |
| är det här ett bra kitt:Länk | |
Meyle ska vara bra. Men man behöver inte byta alla delar? |
|
Själv har jag köpt en hel framvagnssats hos claus autoimport. Jag har bara bytt länkarmarna än så länge, men det är så bra pris på hela satsen så jag köpte den. Det andra i satsen kommer väl att gå åt i framtiden. Kvaliten kan jag inte uttala mig om än, men det är ingen synlig skillnad mot smiedmanns grejer mvh martin |
|
| Köp inget no-name kit för det kommer du ångra om ett år. | |
| Highvay. Jag köpte två st stagsatser av ett kvalitetsmärke en till min bil samt en till min grabbs bil båda satser monterades av två olika bmw verkstäder..båda bilar får ett år senare ombesiktning på grund av mycket glappa kulleder..kunde lika gärna ha köpt no name | |
|
Känner inte till claus autoparts så himla mycket kollat in hans sida o ser ut att ha bra priser, de ända jag kan säga är att de e inget kina krafs kan jag säga grejjerna kommer direkt från Tyskland och är sjukt prisvärda som man brukar säga så är inte de dyraste de allra bästa jämnt tror tom många gånger vi betalar för en förpackning om jag skall vara ärlig.Men kan ha fel oxå. Kan tex jämföra skor, köpte för ett par år sedan ett par nike sportskor för 1699kr höll 2 veckor sedan gick syningen i dom blev förbannad o krävde pengar tillbaka.Hör o häpna så fick jag det. Åkte o köpte ett par skor för 299kr på Ica Maxi som har hållt flera flera år nu är dom dock jäkligt slitna men duger som meckar skor de kallar jag lågpris kvalitet kanske inte imponerar på grabbarna när de e no name skor men vafan dom håller!!. |
|
| gto vad var märket kan ju vara intressant att veta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.