|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu haft min e46 330da -00 i ett par veckor. Till att börja med kände jag ingenting, men under de sista dagarna har jag fått mer och mer ont i ryggen när jag kör. Har nu manuella standardstolar som vad jag tror ger för mycket tryck i mitten på ryggen och för lite på sidorna. Får mest ont i svanken / ländryggen. Är det någon ide att försöka hitta andra stolar eller passar helt enkelt inte bmws min rygg? Har aldrig haft problem med diverse Mercedes stolar, däremot standardstolarna i en Audi A4 -01. | |
| samma här. 20 mil i mina stolar tär på arslet (dock inte så farligt på ryggen). 29 000 mil på bilen med = nersutten stol... annars, i ditt fall, finns ju såna bilkuddar för folk med problem med korsryggen! | |
| thibbilou.det är dags att träna lite ryggen!!!!!! | |
|
Har du svankstöd i dina stolar? En tanke är ju att leta upp ett par av BMWs sportsäten med svankstöd. De är som natt och dag jämfört med standardsätena! |
|
|
Jag har själv en dålig rygg men BMW´s sportstolar (Helst med svankstöd) passar mig utmärkt! Bäst vore nog visserligen komfortstolarna från 5/7-serie, men det kan nog bli problem att tvinga in dem i en E46? ;) //Bjersér |
|
| Det finns ingen justering för svank på mina stolar i alla fall. | |
| har sport/komfortstolar? i min med lårstöd och justerbart svankstöd. Senaste skidresan blåste vi 45 mil utan stopp och gick ur bilen utan att vara stel i ryggen eller kroppen. helt underbara stolar, kommer vara krav på motsvarande i nästa bil. ska tillägga att jag är 190 och väger in på tunt 90. | |
|
Det låter intressant. Jag har däremot en annan kroppsform då jag väger 75kg och är 165. |
|
|
Finns ingen justering på min heller, iof en 318i. Men det är faktiskt rätt dåligt, skulle vart väldigt skönt på långturer med ett sjönt svankstöd. Är vältränad och är 179cm, 90kg. Så tror inte det har med ryggmuskulatur att göra för att sitta bra. |
|
|
Ska försöka hitta någon i närheten som har en e46 med sportstolar o provsitta. Ingen här som bor nånstans i mitten av Värmland och vill låta mig provsitta? |
|
|
Svankstöd var extrautrustning och kostade runt 2500kr, dock är jag osäker på om det fanns till både standard- och sportstolar eller enbart sportstolar. ___ //Ulf |
|
|
Det fanns till standardstolarna som tillval, precis som för sportstolarna. För mig är det väldigt märkligt att en sådan enkel sak som svankstöd inte är standard hos BMW. Väldigt många tror jag missar det tillvalet när man specar sin bil. Det går att eftermontera, jag gjorde det på min gamla E46. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.