|
|
|
|---|---|
| Jag har ringt på 4 olika bilannonser i samma stad med olika nummer, (de går inte heller att spåra via Eniro eller Hitta.se) det som har varit gemensamma nämnare med de varit att medan det ringde så spelades det musik i bakgrunden. Det jag undrar nu om nån här vet att det kan vara nummer som blocket delar ut som spelar musik medan man kopplas till säljaren eller det kanske helt enkelt är samma säljare med 4 olika namn, annonser och nummer som kopplat alla de olika nummerna till en och samma telefon? | |
| Jag glömde nämna, det spelas samma låt också! | |
| "Tre" har musik medans man väntar | |
| Ok, spelas det samma låt? | |
| "three is a magic number, yes it is, its a magic number" - känner du igen texten? låter dock lite osannolikt att alla 4 har Tre som operatör... | |
| För de 4 som jag nämner så spelades det en cover version av Depeche Modes "Just can't get enough". Det är ju det som gör att man blir misstänksam och bilarna är i regel billigare än alla andra på blocket. :( | |
| Vadr det för bilar om man får fråga? Samt kanske länka annonserna? | |
|
Det var inte några BMW i alla fall, så långt kan jag avslöja. :) |
|
|
Det ska inte spelas musik i de nummer som Blocket delar ut. Har aldrig gjort det när jag använt dem iaf. ------- //Lövet |
|
| Tack då vet jag. Det verkar som att bilskojare blir smartare och smartare men inte smarta nog att använda nummer som inte spelar samma musik. :) | |
|
Varför kan du inte länka till annonserna ? =) //Kim |
|
|
@grodan: Varför skulle det nödvändigtvis vara en bilskojare som säljer 4 olika bilar med 4 olika annonser och alla 4 med "blocket-nummer" kopplade till samma 3-mobil med ringbacktone? Det kan väl vara helt i sin ordning att sälja 4 olika bilar samtidigt, välja blocket-nr och få 4 fiktiva mobilnr som alla går till samma mobil där man har "ringback tone"= spelar musik för den som ringer. Som sagt har operatören 3 ringbacktone - sist jag kollade så var det gratis att ha 3s egen reklammelodi men att välja en annan egen låt kostar en liten slant för den som har abonemanget. Då jag inte vet vilka annonser det handlar om så vet jag inte om det är skumt eller ej men jag vill säga att det var en lite väl hastig slutsats att kalal det skumt bara för att du får samma ringback-tone på flera olika annonser. det skulle även, helt hypotetiskt, vara 4 olika mobiler där alla 4 ägarna har samma musiksmak och operatör och valt samma "ringback tone". /Patrik, dra inte för snabba slutsatser men varna gärna för skojare då du har på fötterna för det /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Tres musik ""three is a magic number, yes it is, its a magic number" medan man väntar är oerhört irriterande och ger ett verkligt B intryck, precis som att abonnemanget är reklam finansierat eller dylikt. Får mig att vilja lägga på luren direkt. | |
| Med tanke på hur jäkla många olika ringtones det finns så känns det som att chansen är mikroskopisk att 4 personer med samma ringtone lägger ut liknande bilar på blocket och dessutom alla använder sig utav blockets tjänst för mobilnummer? | |
| 3:s ringmusik i örat, ofta en B som svarar. Tyvärr stämmer den fördomen lite för ofta. | |
| Om det nu var 3:s vanliga ringsignal? Lite väl stort sammanträffande iaf, med tanke på hur många olika mobiloperatörer det finns. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.