AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.519

lågmil vs normalmilare. köptips

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, jag behöver råd angående ett ev köp av bil. Det gäller två st nästan identiska Lexus, båda två är från 2008, fullutrustade och i perfekt skick/fullservade.

Den ena bilen har rullat 2200 mil och säljarens lägsta pris är 400 tusen. Bil två har gått 5900 mil och där är lägstanivån 350 tusen.

Det kostar mig alltså 50 tusen för att få en lågmilare istället. Personligen känner jag mest för lågmilaren men vad tycker panelen?

Vilken är mest prisvärd?

MVH Peter
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
6000 mil är i mina ögon fortfarande en lågmilare. De pengar du lägger extra på lågmilaren kommer du antagligen aldrig få igen. När bilarna har gått 10.000 mil respektive 13.000 mil kommer de kosta i stort lika mycket.

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

ok, ja det tål att funderas på..
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag vet exakt vilka bilar du pratar om.... Jag hade nog sagt 330k för den svart... ;-)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

mistafrizz: det undrar jag...det gäller IS F...

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Exakt, silverfärgade i småland och den svarta i Sthlm.. Har huggit lite på dem båda.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Borde nästa bli dags för dig att slå till på en bil snart, du har letat ett tag och dina sökningar är bredare än mina tom. Gå på magkänslan. IS-Fen tror jag är en bra bil, trots japanskat så är den mer exotisk än M3. Och den svarta tror jag nog är ett bra köp.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

He he japp det börjar klia i fingrarna nu speciellt när solen sticker fram...verkar som att man blir mer kräsen för varje gång man byter...så här lång tid brukar det inte ta:-(

Det gäller den vita i Malmö och den silvriga i Ängelholm.

Priserna jag uppgett är prutat o klart sofar..

MVH Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag gillade verkligen IS F:en när jag provkörde, gott om plats, extrem komfort och ett bra ryt i maskinen. Tyvärr känns det lite toyota över inredningen men det får man kanske leva med...:-)

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Bara att köpa som sagt. Jag hade missat den vita - eftersom jag bara letar hos handlare.. :-/ och så får jag nog uppdatera det geografiska sinnet (trodde den i silver stod hos Bilprisma i ljungby). Men jag kan tipsa dig om att ringa Claes på Hoffsten motor som har den svarta, den kan du nog få för 330k.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Den silvriga står hos bilprisma i Munka-Ljungby, ett stenkast från Ängelholm.

Har svurit på att aldrig mer handla en svart/mörk bil fler gånger pga skötsel så silver eller möjligen ljusgrått får det bli:-)

MVH Peter

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Japp, äntligen är letandet över...köpte tillslut den lågmilade silverpilen. Bilen är i nära nyskick och det känns som att det var värt nån krona extra...:-)

UNDERBAR bil med otrolig komfort och plats för 4, japsmotorn ryter som ett lejon och går som ett skott om man så vill...

Mvh Peter
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Grattis. Tror du kommer att bli riktigt nöjd.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

grattis :) oväntat val, men fruktansvärt härlig bil :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.