|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 525 som i julas började gå illa på tomgång, speciellt när flera ström källor är igång som el-bakruta eller hög fläkt. Det som händer är att tomgången går ner för lågt och sedan pendlar en stund till den sedan hittar tomgång. Detta fenomen har varit ett kort tag tills nu för ett par dagar sedan då bilen inte går på tomgång eller bara pendlar upp och ner, detta gäller endast när bilen börjar komma upp i temperatur. Vi kallstart går bilen 7 av 8 perfekt, någon enstaka gång går den endast på 4 eller 5 cylindrar. Är det någon som har något bra tips på vart jag ska börja, jag har inte tillgång till speciellt mycket verktyg eller garage för tillfället. Bilen gick igenom besiktningen för en vecka sedan med avgasvärden inom gränsvärdet även om jag för första gången någonsin hade 0,1 på co 2500. MVH | |
|
Vakuumläcka i någon sprucken slang? Dålig LMM? Vanos-strul? //Magnus |
|
|
Jag har försökt titta efter spruckna slangar men inte hittat något speciellt, men ska titta mer noga. Om inte jag minns fel kan väl vevaxelgivaren ge termiska fel, dvs, motorn går fint vid choke men dåligt när motorn går upp i temperatur? Eller har jag helt fel, själv tycker jag det låter ologiskt men är stark för mig att en bekant hade ett sådant fel. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.