|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Varför läker det servo olja från min oljebehållare? Det är ingen läka i oljebehehållaren , utan på sidan av korken finns det ett litet hål som ska vara där och där kommer oljan ut! köpte en ny kork på bmw och det finns också ett håll på sidan av själva korken , så varför ska det komma ut servo oljan från den? | |
|
Hade själv liknande problem i höstas. Kunde inte hitta något fel på min behållare, men köpte en ny på skroten för 50:- från en 2008. Inga problem där efter. Fördel är att det är mer eller mindre samma på alla. Sitter endast fast med en stor klämma. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| jag trodde att det berodde på själva kroken att packningen var uttorkad eller nåt! men konstigt att det ska vara ett litet hål på sidan av kroken , vet du vad jag menar då? vet inte om du har lagt märke till det ! | |
|
Jag la inte märke till det. Orkade inte med att det kladdade ner. Trodde från början att en av mina slangar under till som läckte och bytte dem först. Sen hittade jag denna behållaren på skroten som såg torr och fin ut. Fungerade direkt. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Hålet i locket är väl en övertrycksventil - kommer ut lite olja från min med (har även börjat fukta lite vid främre anslutningen av slangarna i botten - skall ta tag i detta så fort det blir lite varmare ute) och har gjort det så länge jag kan minnas - är mycket små mängder olja men den binder damm så det blir en kletig "massa" på behållaren... Med andra ord är det inget att oroa sig för om det inte är stora mängder som läcker ut. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan- varför blir det övertryck e det normalt eller ska man göra nåt åt det? det kommer ut lite olja så det blir kletigt precis som du säger! | |
|
Tycker det låter fel. För nu har jag inget. Rent och fint. Brorsans och farsans är också rena och fina. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
När oljan blir varm expanderar volymen (och luften i behållaren) och är det då tätt blir det inget bra... BMW hade aldrig gjort ett hål i locket om det inte hade haft en funktion! Mvh Johan B |
|
|
Visst det kan jag köpa, men då anser jag att ni kör på dålig eller för mycket olja och den kan behöva bytas. För att det ska kladda ner är inget som jag tycker är okej. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.