AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.315

m5 funderingar..köpråd!

ou
134
outlaw1
320iT-99
Hej funderar på någon av dessa tre då jag gillar utseendet på dom..
skiljer givetvis i pris o årsmodeller men upplys mig gärna om fel o brister på dom olika modellerna.

likaså får någon gärna ta ut utrsutnigslistor på fordonen..
vill ju ha så mycket för pengarna som möjligt..
Länk
Länk
Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Först får du bestämma dig ifall du ska ha en e39 eller e60...
!2 helt olika bilar...

Sen hur mkt du kan lägga max,vilken utr du helst vill ha ungefär max miltal ,färg m.m
söker du på e39 och e60 så har du hela helgen bokad,med läsning:)

E60 är helt klart "värre" än E39. Men jag tror att E39 är ett "tryggare" köp. E60 har ju SMG som kan strula, o kommer strula "tids nog". Jag skulle ändå lägga min röst på E60, men då en USA-import med manuell 6-växlad låda, de finns men är inte lätta att hitta...
ou
134
outlaw1
320iT-99
jag står i valet o kvalet..älskar e39 men känns som en gammal bil..
e60 är snygg..men är lite orolig för just SMG..
manuell eller automat spelar ingen roll med så mycket hästar tycker jag..både klara säkert att leverera till mina behov:-)

hade tänkt lägga som mest 270 000:- på en e60
och max ca 200 000:- på en e39 som då ska vara jävligt fin...

miltal e39..max 17 000mil..snackar vi om 200 000 så max 12-14 000mil

e60 max 270 000 och ca 10 000 mil
Den första länken är redan borta...

Varför inte e60 max 220 000 och ca 17 000 mil

Länk

då kan du sätta undan pengar ifall t.ex. SMG börjar strula.

Mvh Ubbe
ou
134
outlaw1
320iT-99
haha ja den försvann fort.fasen..

jo jag väntar bara på bilder på en för 220 000:- först..verkar vara ett fint köp..
hittade en tokfin(tror jag iaf) e39:a här på powerbörsen..
125 000:- begärs det..verkar vara fin med massa historik..

frågan är väl..e39 älskar jag utseendet på..en blir man besviken av ett e39 köp..eller ska man satsa på e60..
är det väldigt stor skillnad på bil o bil??
har aldrig kört en e39 M5 eller e60 M5 tidigare..bara e36 M3 och e34 M5..
Lasse Karlsson
Outlaw1!

E39:an som du vill ha, tror jag du enbart kommer att leta efter, du hittar ingen! Den som har en i det skick du söker, säljer knappast. Det känns som E39:an står i alldeles för lågt pris, och riktar sig till helt fel klientel av köpare, för att det ska finnas några direkta "pärlor" på marknaden. Bilarna köps, leks med, man slarvar med service osv, osv, för att man egentligen inte har råd med bilen. Finns få som har M5 E39 för att det helt enkelt är en underbar vagn, och sköter dom exemplariskt därefter. M5 E39 har helt enkelt blivit lite av en "svensson"bil, hur trist det än kan låta!

Sålde min förra E39:a strax före midsommar 2010, och hade endast spekulanter, som skulle ha bilen att "leka" med, det var trist faktiskt!

M5 E60 går med tiden samma sak till mötes, men det dröjer nog nått eller ett par år till i varje fall, då det fortfarande finns ett antal med relativt få mil, som är värda en rejäl slant.

HA DET!

modolasse
ou
134
outlaw1
320iT-99
Lasse: Vad tror du om den e39:an som finns på powerbörsen för 125 000:-
Verkar vara ett fint exemplar med mycket historik bakom(det känns oerhört viktigt) och likaså fullmatad servicebok med samtliga nyckalr mm mm ..

Tror annars att den perfekta e39:an bara fanns ny i affären faktiskt..tyvärr då det är lite av en lekbil idagsläget.

Det jag vill ha är en clean helt original e39 i ett utmärkt skick värd att gulla med och hålla efter.
Njuta utav varje mil som slukas och INTE ha den som driftingbil..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.