AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.590

Eran erfarenhet av billiga länkarmar E46

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Hej hej
För ca ett år sedan så köpte jag nya länkarmar på tradera dom kom från Tyskland och skulle vara bra kvalité, när jag sedan fick hem dom tyckte mitt otränade öga att kvalitén inte såg så bra ut om man jämförde med dom gammla.

I kittet jag köpte ingick 2st länkarmar, 2st styrleder samt krängningshämnarstagen, och detta kostade ca1500kr
Nu känner jag mig dumsnål och funderar på att köpa riktiga grejer istället.

Hur hade ni gjort?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Funkar de fortfarande eller har de glappat upp i bussningar/leder?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Glömde skriva att anledningen till att jag funderats på att byta berors mest på dom skräck exempel man har sett när spondeleden släppt från länkarmen vilket kan sluta riktigt illa!
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Tack för svar Johan, tror inte dom börjat glappa än, frågan e bara om dom håller ett tag till:(
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Vad är det för märke på dem? Billigt behöver inte alltid vara dåligt :)
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Tror faktiskt inte det stog något i huvud taget på dom :( är iallafall helt säker på att lådan dom kom i var helt neutral, enfärgad utan tryck,
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nu blev jag lite nyfiken: Var/när har du sett länkarmar där spindelleden har lossnat? Vilket fabrikat har det varit och hur långt har de gått?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
På just e46 såg jag ett videoklipp, ska se om jag kan hitta det någon stans, sen har jag läst om att de hänt flera andra bil modeller även hänt min golf jag hade för ett par år sedan.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Vi köpte billiga länkarmar till vår förra E46 på ebay.de. Har för mig att det var ATP som vi handlade ifrån, inte hundra dock. Bussningar och länkarmar ingick i paketet.

Bussningarna höll i max 100 mil. Var förmodligen fabrikationsfel. Hur som helst så köpte jag originalbussningar och satte dit istället för att begära nya från ATP, men behöll de billiga länkarmarna. De höll bra under tiden vi hade bilen, men det rörde sig inte om mer än runt 1000 mil..

Det var någon tråd här på AP om billiga delar från Tyskland. Jag fick känslan av att man får det man betalar för ungefär. Låter otäckt om de går sönder så mycket så att det blir direkt farligt dock.
Dessa köpte jag på Ebay. Fick Poly bussningar till.

Inte av denna säljaren för jag gav 1688:- totalt med frakt. Annars är jag jättenöjd med dessa. Gått c:a 2000 mil hittills.

Länk

Sök på BMW-E46-CONTROL-ARM-ARMS så kan du själv rota runt lite på Ebay.com

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Hittar inte videon tyvärr,

Tack för alla svar!

Hur är stor är risken t ex att spindelleden lossnar vid körning?

Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Beangt: Det förstår du väll ändå själv att det är helt omöjligt att svara på? Dom kan trilla isär nästa gång det blåser på bilen men kan lika väl hålla bilens livslängd.

Är du orolig så du knappt vågar köra bilen så byt ut dom, det är inte svårare än så.. :)

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Jo visst vågar jag köra med bilen men man vill ju gärna ha liten koll på hur ofta det händer skulle det vara en på miljonen eller en på 20 så är det ju liten skillnad,

Man tycker ju att spindelleden borde glappa först innan den går av men kanske inte är säkert?
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Jag köpte en uppsättning fram till e36 från ATP, dom höll ca 1000mil innan ena spindelleden började glappa.
Dom hårdkördes på ringen en del också, och håller dom för det utan att trilla isär, så håller dom nog på vanlig väg också.
Beror nog mycket på hur/var man kör, balansering av däck odyl hur länge dom håller också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.