|
|
|
|---|---|
|
Hej Regbesiktade min E61 535d touring idag och gjorde även en kontrollbesiktning där jag fick en tvåa för "fel på stöldskydd" då min bil saknade rattlås, men vad jag läst mig till (på knagglig tyska) så har LCI bilarna med automat och aktivstyrning inte det (inte i Tyskland iaf) för automaten spärras i P automatiskt när man tar ut nyckeln. Ska ringa bilprovningen imorgon och hoppas att de släcker min tvåa, annars vet jag inte vad fan jag ska göra... Ni andra här med LCI E6X och automat, har ni rattlås? Svara gärna om det är import eller svensksålt också... MVH Peter | |
|
Verkar lustigt, många Saabar borde ju bli underkända också då de låser växelspaken isf ratten... Sen kan jag tycka att besiktningen inte ska bry sig om detta över huvud taget! Vad har stöldskyddet med besiktningen att göra? Ska det bli tvåa om polisen ser din bil parkerad och olåst om de då gör en flygande besiktning!? |
|
| Ratten låser först när du låser bilen med fjärrkontrollen. | |
|
flashg: Eller hur? Han var osäker så jag fick hans direktnummer så jag ska ringa honom imorgon... Sim: Testade att låsa in mig och nix, jag har inget rattlås... |
|
|
När du stänger av bilen, prova att håll start/stopp knapp intryckt ett par sekunder. Har bilen comfort acces? |
|
| Nu får de lägga av med sina dumheter på bilprovningen. | |
| Sim: Får prova det imorgon, och nej, jag har tyvärr inte comfort access ;) | |
|
Tvåan gällde "fel på stöldskydd", om det nu inte finns något stöldskydd i form av rattlås hur kan det då vara fel på det? Dvs besiktningsmannen måste gjort ett misstag. Jag kan förstå om rattlåset krånglar så det blir en säkerhetsrisk att det kan bli tvåa, men så är ju inte i detta fall! |
|
| Verkar mycket märkligt att få en tvåa för detta.... | |
| Pratade med besiktningsmannen i morse och han har nu kollat upp detat med generalagenten (som var på min sida) så tvåan är släckt och de skulle göra ett tillägg allmänt om detta i deras manualer. Vad jag läst mig till så verkar det som automatare med aktivstyrning inte har rattlås men jag kan ha fel, känns dock jävligt skänt att inte ha ett rattlås efter hur kvaliten på det har varit på E9X bilarna. | |
|
detat = detta skänt = skönt Varför har man alltid så bråttom med att skriva? |
|
|
Har aldrig varit med om att de kollat det Men med tanke på andra trådar är det kanske skönt att de kollar upp så mycket det bara går Så vi inte får in LIK från andra länder Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.