AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.190

Webasto parkeringsvärmare i E65 startar inte på egen hand.

Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
När jag köpte min 740d så fick jag inte med fjärrkontrollen till värmaren med vad jag förstår så ska det gå att starta den ändå från iDrive:en antingen direkt eller genom att sätta en av de två timers som finns där.

Men det enda som händer är att fläktarna surrar till i en sekund och sen stannar igen. Har provat att reset:a genom säkringen i handskfacket men den enda skillnaden var då att fläktarna gick nån sekund längre innan de stängde av.

Däremot så startar webaston om jag startar motorn när den är kall och det är under +10C ute.
Den startar också om man kör 3min testprogrammet från DIS.

Har idag haft den på felsökning hos Perra på Bil & Motorteknik men han kom inte särskilt mycket längre än vad jag själv gjort.
Det enda nya han fick fram var att det inte gick att kommunicera med kontrollmodulen för värmaren genom Progman.
Hans misstanke var att det är nåt fel på kontrollmodulen.
Tyvärr går det inte att köpa den separat utan då måste man köpa en helt ny värmare.

Nån som vet nåt mer om det här och ifall det går att lösa eller är det bara att bita i det sura äpplet?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hallå!

Du kan prova att maila freiwat@hotmail.com Han bor i Uppsala och har stenkoll på E65s elektronik, växellådor och annat kul. Inte säkert han kan värmare men han är väldigt hjälpsam, prova där.

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.