|
|
|
|---|---|
| Är det westfalia som är orginal som dragkrok på e91? Det är ett avtagbart jag syftar på. | |
| Det är en infällbar dragkrok från Westfalia som är original. | |
| Det fanns alltså inte avtagbart att välja original? | |
| Är det inte så att man sålde en avtagbar krok fram tills en viss årsmodell? 2006 kanske? Men det finns en mekaniskt utfällbar krok att eftermontera, tror dock att det är Brink om det nu spelar någon större roll. | |
|
Jag har precis monterat en löstagbar Westfalia-krok på min E90. Mycket nöjd, ingen motor som kan brinna. Elsatsen är inkopplad på CAN-Bussen. |
|
| Vars har du köpt det steaman? | |
|
Jag köpte den på Ebay och mad elsats och frakt gav jag 384 Euro. Länk Kan rekommenderas! |
|
|
Tack så mycket! Blir nog ett sånt. Du var väl inte tvungen att kapa någonting i bakspoilern? |
|
|
Ingen kapning, allt passar perfekt. Då kroken är demonterad syns inget, eluttaget svänger man upp så att även det försvinner helt. |
|
| Behöver man programmera nå? Vet du vad säljaren hade för användarnamn? (annonsen var borta) | |
|
Här är leverantören: Länk Jag hittar inte Westfalia till touring även om den krok jag köpte hade installationsanvisningar för både sedan och touring! Kroken jag köpte för 380 Euro inklusive transport ( 35 Euro) hittar jag inte. artikelnummer: 300635427796 Monteringsanvisningar finns för nerladdning under respektive krok. Man behövde inte programmera. |
|
| Tackar | |
|
Leta rätt på en elektriskt låsbar! Använder du den ofta är det värt guld! Framförallt på vintern när det är smutsigt. Det är stor skillnad att trycka på en knapp mot att stå på knä och leta hål uppe under stötfångaren. Jag vet skillnaden efterom jag har en infällbar på e90:an och en demonterbar Westfalia på E60:an. Det är ingen elektrisk motor på e90 utan endast elektrisk låsning. Det har fungerat felfritt på vår bil. **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Om du söker så hittar du ett antal E9x som har haft problem med sina elektriska krokar! |
|
| steaman: Undra hur många det är som inte har haft något problem sina infällbara dragkrokar? Ett fåtal på detta forum är en ytterst liten minoritet. | |
| Någon som har erfarenhet av thules infällbara (utan el)? | |
| Jag köpte på Schmiedmanns, vettiga priser på westfalias avtagbara. Var på gång att beställa via ebay, men kändes tryggare från Schmiedmanns. Iofs till en E61. | |
|
III82, har en Brink mekaniskt infällbar (samma som Thule såvitt jag kan se). Den har fungerat klanderfritt än så länge även om jag bara haft den i 1 år. Det enda negativa jag kan se är två saker; dels måste jag för hand dra ned kroken efter att ha släppt på spärren och dels finns det väl en risk att man blir skitig när man skall dra ned spärren. Båda sakerna är dock petitesser i min värld, så jag får nog påstå att jag är helnöjd. Anledningen till att jag valde utfällbar var att en kollega, som kör 3-serie och har avtagbart drag, avrådde från att köpa avtagbar. Den kärvade ihop och blev ordentligt svår att demontera / montera. Tråkigt också att behöva köra runt med en krok liggandes i bagaget bara utifall att man behöver den. |
|
| Har fällbar orginalkrok på min bil, använder den relativt ofta och den har aldrig krånglat, helt suverän tycker jag. | |
| Blev en thule infällbar med thule elsats, 620€ med frakt. Lite skillnad mot ett löstagbart original (9000:- exkl. montering) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.