|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det några problem att köpa en Premium Selection av en privatperson i tyskland? Han säger att han köpte den förra sommaren av en handlare och garantin är till denna sommaren och det går att göra en förlängning på 1år. Tackar för svar | |
|
"Problem" som sådant är det ju inte, men jag tvivlar att du som ny köpare kan få det förlängt ytterligare ett år efter att ha köpt bilen och importerat den till Sverige. Är du osäker om skicket så be TüV eller Dekra att titta på den; den testen är viktigare än eventuell förlängning av PS, enligt min personliga mening. ---- BMW CS #6212 |
|
| I Sverige är sådana garantier personliga och gäller inte vid ägarbyte. Mycket möjligt att det är samma i Tyskland | |
| Jag tänkte också på det, tror många missar att den är personlig - gäller den ens om den säljs med det i Tyskland via en firma i Sverige? Audi Approved som jag har på min bil i 2 år, är personlig. | |
| Skulle vara om det är en svensk firma med möjlighet att själv bedömma PS, men varför skulle de sälja importerade PS från tyskland? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.