AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
476

Varför visar bränslemätaren 0,8-2,0l/mil då ingen gas ges

bh
19
bhm
540 IA sedan-98
Hej! Min harv till 540-98 auto, visar att den drar mellan 0,8-2,0 l/mil när jag släpper gasen vid ca:60km/h, när jag närmar mig 20 km/h så ökar den ytterligare, detta kan väl inte stå rätt till eller...
Kan det ha med att göra att kattarna är urrensade????
Börjar bli lite småtrött på alla problem.
Måste man föresten sätta dit orginal kattar, deär ju så förbskat dyra????
li
1.959
liste
535i -89
Frågan JAG ställer mig är varför du rensat kattarna på en 540 från -98...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
bhm: Ja, det verkar som om något är fel för så gör i alla fall inte min 540. Du skriver: "Börjar bli lite småtrött på alla problem" - vad är det mer för problem du upplevt med din 540?

roadZter
bh
19
bhm
540 IA sedan-98
Kattarna är rensade pga. att antingen säljaren (bilfirma i Tyskland) eller han som hjälpte mig att importera bilen har torrkört den på bränsle, därav raset. För att kunna använda bilen var enda utvägen för mig att rensa ur dom. Bilen gick altså med trailer till Sverige sm min (hjälpsamma)bilförmedlare fixade.
För att svara DanneZeta så är det väl mest stöket att reda ut ansvars biten som käns så jobbigt, så då behövs det inte så mycket för att även smågrojorna blir jobbiga. Kommer senare att beskriva hela processen med mitt bilköp senare i detta forum som en liten väckarklocka åt andra som tänker importera en bil från Tyskland.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Här finns ett helt system för 3000 pix som säljes av en välkänd forumidkare.
Asken har nog sina kattar kvar också.
Asken har ju feedback på kattar då innanmätet lossnade
på hans 540 ganska snart.
Kan det vara så att de dränkt kattarna i soppa så de brunnit sönder, det kan hända om bilen inte går på alla burkar ett tag, de blir lika heta och röda som ett väleldat kaminrör alá T2 :)när oförbränd soppa antänds i katten.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.