|
|
|
|---|---|
|
Som rubrik lyder, Vad ligger en fin E32:a i värde idag? Det är en SV-såld 735ia 89 (uttagen 90) med 9000mil på mätaren. Den är i NY skick och då menar jag det! förutom två bubblur framför bakhjulet. Annars fungerar all el och den går som en dröm. utr lista följer nedan! Chassinummer WBAGB41090DA36759 Typkod GB41 Typ 735I (EUR) E-modellserie E32 () Serie 7 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor M30 Cylindervolym 3.50 Motoreffekt 155 Motor HECK Växellåda AUT Färg BRONZITBEIGE METALLIC (139) Stoldynor NATUR LEDER (0231) Produktionsdatum 1989-04-18 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Spaerrdifferential S213A HILL DESCENT CONTROL (HDC) Automatisk stabilitetskontroll S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Vindruta grön glas grönkil S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Skjutbart lyfttak elektr. S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S537A PARK VENTILATION Kupeventilation S560A CO-PILOTS IN RR COMPARTMENT Läslampa bak i kupén S570A STRONGER ELECTRICITY SUPPLY Foerstaerkt stroemfoersoerjning S687A RADIO PREPARATION Radioförberedning S816 Schweden-Ausfuehrung S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Extra-Export tankning S899A EXPORT-FAHRZEUG Visuell signal DWA | |
|
Är det den som legat på Blocket sedan i höstas men är borttagen nu? Senaste annonspriset var väl 23 000 så då får man anse att det är värdet. Annonsören började på drygt 40 000. Jag har för mig att jag läst i annan tråd om den bilen och problem med lådan men jag kan ha fel i det. |
|
|
Svårt att få betalt för E32 idag (eller det har väl aldrig egentligen varit något direkt sug efter dessa efter typ år 2000 ). Jag säljer iaf inte min under 15 papp trots att den gått 37000mil, dvs jag får nog ha kvar den.. En dylik lågmilare borde ju vara värd en hel del mer, men det är trots allt marknaden som styr.. Mvh Janne. |
|
|
Jag skulle kika på den bilen idag egentligen, men jag fick inget svar från säljaren när jag frågade om miltalet. Jag plockade fram bes protokollen och såg att år 1999 hade den gått 9600mil. Året efter cirka 10500mil och år 2001 så verkar det som att mätaren var bytt för då stod miltalet bara på några hundra mil. Känns lite tråkigt när man frågar hur detta kan komma sig och man inte får något svar...? Jag hade säkerligen velat kolla på bilen om säljaren bara kunde ge ett ärligt svar tillbaka. Om det är den bilen som ni refererar till här vet jag inte men det verkar mest troligt! Regnr som jag kollade med bilprovningen är: OUJ184 Mvh Tobbe |
|
| Tobbe, om du är intresserad utav bilen så skicka mig ett mail på blend@hotmail.se med tel nr så ringer jag dig... :) bilen står hos mig nu i Kista. | |
| Jaså har han sålt den nu? | |
|
"Den är i NY skick och då menar jag det! förutom två bubblur framför bakhjulet". Nyskick med rost, tja det verkar ju vara standard på nyare BMW så varför inte? I mina öron låter det snarare som den är i bra bruksskick. De där två små "bubblurna" lär bli många fler vid en närmare inspektion. |
|
|
Dawwe: :/ ja tyvärr brukar rost vara standard på nyare BMW kolla bara på E61 skuffen och läs lite i olika trådar så ser du 6månader gamla bilar på rost.... ;) Den är med tanke på ålder, Mil (stämmer?) i "ny" skick... Säger så för att jag har ägt flera E32/34 och de har varit i bra/bättre bruksskick och det är inget som man kan jämföra med denna bil. Toias: den är inbytt... OM den nu är skruvad/bytt mätarhus så måste denna bil ha rullat endast långkörningar med endast förare för den ser verkligen inte som en 20-30k milare. sammt att allt fungerar på den och inga p-skador, dörruppslag etc. Men som sagt! är du intresserad så hör av dig eller om du bara vill komma och kolla på den. Funderar annars på att "förstöra" den :D Coilovers, breda fälgar. smala däck samt gula lysen och sånt :p |
|
|
Om du vill så kan jag maila Bes Protokollen till dig. Här är det som jag fick: 1999-02-18: 96984 km 2000-02-17: 107421 km 2001-03-23: 11806 km (Förmodligen så har bilprovningen missat en nolla här) 2002-02-08: 9792 km 2003-02-26: 24096 km 2004-04-08: 31038 km 2005-07-13: 37908 km 2005-07-26: 37943 km 2006-06-15: 44522 km 2007-06-29: 58419 km 2008-06-27: 75942 km 2010-11-23: 87073 km 2010-11-29: 87186 km 2011-08-22: 89620 km Den bör med andra ord ha gått någonstans mellan 20-25k mil. Jag kan tänka mig att bilen är riktigt fin och den verkar ha haft bra ägare då det inte har varit några speciella nedslag hos bilprovningen från 1999 som jag har papper på. Eftersom den tidigare ägaren inte ville höra av sig när jag frågade varför miltalet inte stämde så ansåg jag inte att han var seriös. Om han kunde ha gett en förklaring så hade vi säkert köpt den, om den nu är riktigt fin. Men jag skulle inte kunna tänka mig att ge mer än 20.000:- för en sådann bil. E32:or är riktigt svårsålda och man måste vara ärlig med miltalet, annars blir det svårt. Lägg ut en ny annons på blocket och var ärlig! Då kanske du kan få en 25k för bilen. Förra ägaren nämnde att växellådan hade hamnat i "limp home" läge någon gång. Kan vara en tillfällighet, men det kan vara bra att kolla av felkoder hos BMW. Mvh Tobbe |
|
| 3MW: Hur många mil har denna förarstol rullat enligt dig: Länk ? Det är inte lätt att "gissa" milen på en välskött äldre BMW, 30-40" mil kan se ut som 10-15"... Jag brukar säg att alla äldre bilar (läs 10 år o äldre) är alltid "rostiga", det är bara det att rosten sitter osynligt...Kan ta min E36 som exempel, den var ca 14 år vid inköp. ingen synlig rost alls. MEN när den strippades ner inför lack så hittades det två "fläckar", en på ca 5mm*10mm under ena dörrens gummilist o den andra 5mm*1mm på på en invändig fals vid briomsljuset i bagageluckan. Jag kan inte påstå att nån av mina bilar är helt rostfria, MEN ingen av de har synlig rost, skall man hitta rost får man nog leta under underredsmassan eller på nån bärarm eller liknande, men rostfria är de säkerligen INTE. | |
|
Tobias: skulle uppskatta ifall du kunde skicka de via mail till mig :) Har inga planer på att blåsa ev köpare då jag inte är sånn. Bilen ska precis rekonditioneras och läggas ut på en ny annons där det kommer att framgå att miltalen inte kan garanteras och sedan lägga upp alla bes protokoll. Miltalet kommer jag att lägga på 0-499mil så slipper man "lura" någon. Men som sagt om du är sugen så hojta till så kan jag dra av nån tusenlapp. |
|
| Fick in den för ca 30k och kommer att lägga ut den för 25k/bud | |
|
Skickar ett mail till dig 3MW Mvh Tobbe |
|
|
Att ange 0 - 499 är att ange en ungefärlig mätarställning. Är väl bättre att ange den mätarställning som instrumentet visar idag och istället skriva hur det ligger till. Det hade iaf jag upplevt som seriösare. "0-499" på renoverade bilar etc känns bara dumt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.