|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 318i e46 sedan , och nu på sista tiden har jag sett att efter varje gång det har regnat så har jag en våt fläck på golvet passagerarsidan...!!! syns inga spår efter rinningar på dörren eller att listerna är trasiga...ser ut som att vattnet tryckt upp under ifrån typ under körning, nån som varit med om detta??? Finns det några vanliga ställen man ska inspektera??? mvh jonas | |
|
tycker att du skall åka till en bmw verkstad och höra med dem. Det kan mycket väl vara ett fabriks fel? (har den varit krockad?) Eller så låter någon annan verkstad titta på det som kan bmw. |
|
|
Sök på forumet. Finns massor med trådar om detta. |
|
|
Hej jonas , Se så att det är tätt mot vindrutan , skruva bort plast delarna under i-brädan och be någon spruta vatten på bilen medans du tittar . riner säkerligen i balken på vänster sida (på passargerar sidan) . Hade liknande fel på min , fick byta vindrutan ! (kanske kunde ha räckt med listen , men ville ha ny) MVH TONY ///M3 |
|
| menar balken på höger sida !! | |
|
Om du har sollucka på bilen så är nog dräneringshålen igentäppta. Lätt att kolla själv. Öppna solluckan då ser du hålen på var sin sida i kanalen. Häll i vatten i dem. Rinner vattnet inte ut någonstans så är dräneringshålen igentäppta. På så sett kommer vattnet in i kupe´n |
|
| Jag har samma problem på min 525 -89. Fast för mig läcker det vatten på båda sidor. Precis som Miki påpekade så kan vattnet komma från dräneringshålen på solluckan men de behöver inte vara tilltäppta (som i mitt fall)....utan den slang/rör som leder bort vatten till främre sidobalken kan vara lös eller trasig. Vet nån vad man kan göra åt det själv? | |
|
Nu har jag hittat läckan?? var på en biltvätt idag och helt plötsligt såg jag att vatten bubblade upp från instegslisten ca 25cm från framkanten på passagerardörren,rev bort listen och tittade men kunde inte hitta nåt fel, inga hål i listerna alltså och de såg helt ok ut...snälla hjälp mig!!!! jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.