|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nyligen inköpt en X3, 2005, 2.5i. Fick byta Xenon på höger sidan idag. Gjorde det med instruktionerna från ett inägg hä'r på forumet. TACK! MEN, när jag skulle testa det efteråt så såg jag att höger halvljus var väldigt mycket högre än det vänstra. Var först rädd att jag satt in lampan fel, men jag satte på helljuset och det var också fel. Tänkte jag ljusterar ner det lite. Det gick INTE! Skruvade på den svarta insex skruven, men jag hörde direkt att den inte "tog"! Så något är sönder därinne. Det känns som om den kuggar över. Jag öppnade locket för helljuset och kan precis känna "skruven" men det är ju så ont om plats. Var tror ni? Vad kan jag göra? Hur svårt är det att lossa hela insatsen och dra ut den? Eller måste fronten ner då? Jag har inte lust att betala 6-8000 för en ny strålkastare Väldigt tacksam för svar! MVH Martin | |
|
Kan någon förklara en sak för mig. Hur fungerar den elektroniska ljusteringen? Jag får för mig att den nollas vid en ljustering och sedan behåller den "nollan" tills dess att den märker att bilens tyngdpunkt ändras. Således, OM jag skulle få för mig att ljustera ljset själv, så kommer inte den elektroniska ljusteringen gå in och kompensera min ljustering, då bilen fortfarande står rakt!? |
|
|
Vet att stagen inne lyktorna på E39 är klena och ofta går sönder, det låter som om du eventuellt har samma problem? Du behöver knappast köpa nya lyktor iaf. "Nickar" båda lyktorna vid start av motorn? Mvh |
|
|
Vet inte vad jag skall säga. Alltså aktiviteten här på forumet är nästan 0. Iallafall på "X" delen. Jag ställde två frågor på ett Tyskt forum och fick svar på båda inom loppet av 1 timma. Det löste sig med inställningen. Jag monterade ner fronten på X3'an och tog ur hela strålkastaren. Sedan öppnade jag helljus luckan och vred med en skruvmejsel på ett svart hjul. Ena håller gick inte, men åt andra så gick det efter lite "våld". Då släppte skruven och nu fungerar den igen. Någon som vridit åt fel håll och när det tog stopp, vridit lite till! Toppen!!!! |
|
|
Vad bra att det löste sig! (Kanske är det så att många med X-bilar inte skruvar så mycket. Jag skruvar i princip inget, frun kör och jag lämnar in på garantin när något händer.) |
|
|
Hej, Jo det är klart om man fortfarande har garanti. Men det borde vara en del X bilar som inte har det längre. Visst, det är mycket man itne kan göra själv, men tanken med sådana här forum är ju att få hjälp för att klara av vissa saker själv. Skulle byta en xenon lampa en vecka sedan. Ringde mecanum; dom skulle ha 2.800:- för att byta EN lampa. Lampan skulle kosta 1600. BMW skulle ha 1350 för en lampa. Slutade med att jag köpte en på Mekonomen för 600:- (Osram) och gjorde det själv. Mao sparade jag en del pengar som jag använda för att bla. köpa en aux kontakt på BMW till min X3 som jag igen monterade in själv i helgen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.